همشهری آنلاین: ارتقاء روابط و دوستی‌ میان ایران و ویتنام می‌تواند به استقرار نظم عادلانه در آینده جهان کمک کند.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نظام حاکم بر جهان که اتاق فرمان آن در دفا‌تر سرمایه‌داران غربی است،‌‌ همان نظمی است که در دوره‌ای خشونت‌ را به کشور ویتنام و دیکتاتوری را بر ملت ایران تحمیل کرد، گفت: نظام موجود در جهان امروز نیز با پیشرفت ملت‌های مستقل مخالف است؛ البته امروز این نظام در بخش‌های گوناگون به بن‌بست رسیده و پایان عمر آن نزدیک است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار «نگوین سوچون»، رهبر حزب حاکم ویتنام با بیان اینکه رابطه عمیق عاطفی همراه با احترام میان دو ملت ایران و ویتنام برقرار است، گفت: ملت ویتنام با مقاومت و ایستادگی توانسته است دوران سختی را پشت سر گذاشته و امروز به سرعت به سمت پیشرفت در حال حرکت است.

رییس‌جمهور روابط دو کشور را مثبت و رو به گسترش توصیف کرد و اظهار داشت: مطمئنا این سفر گام بلند و مهمی بر تحکیم روابط دو کشور خواهد بود و بی‌تردید مناسبات دو کشور با اهتمام موجود به سرعت در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و علوم و فناوری ارتقاء پیدا خواهد کرد.

رییس جمهور حمایت‌های رهبری ویتنام از گسترش روابط دو کشور را پشتوانه خوبی برای توسعه همکاری‌ها توصیف کرد و گفت: رهبری ویتنام با برنامه منسجم این کشور را به سمت پیشرفت هدایت می‌کند و دو کشور در چارچوب روابط دو جانبه و جنبش عدم تعهد به ارتقاء سطح روابط دو کشور شتاب دهد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه نظام حاکم بر جهان که اتاق فرمان آن در دفا‌تر سرمایه‌داران غربی است،‌‌ همان نظمی است که در دوره‌ای خشونت‌ را به کشور ویتنام و دیکتاتوری را بر ملت ایران تحمیل کرد، گفت: نظام موجود در جهان امروز نیز با پیشرفت ملت‌های مستقل مخالف است؛ البته خوشبختانه این نظام در بخش‌های گوناگون به بن‌بست رسیده و پایان عمر آن نزدیک است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز جهان به سرعت نیازمند نظم جدیدی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و ویتنام می‌توانند در تعریف و فرهنگ‌سازی برای ایجاد نظم نوینی در جهان، نقش مهمی در کنار یکدیگر ایفا کنند که این نظم مبتنی بر عدالت و احترام به همه ملت‌ها بوده و به طور عادلانه فرصت مشارکت همه ملت‌ها را در مدیریت جهان فراهم خواهد کرد.

رییس جمهور افزود: ارتقاء روابط و دوستی‌ میان ایران و ویتنام می‌تواند به استقرار نظم عادلانه در آینده جهان کمک کند.

نگوین سوچون رهبر حزب حاکم ویتنام نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر رییس‌جمهوری اسلامی ایران به ویتنام این سفر را بسیار حائز اهمیت دانست و با اشاره به اهتمام دو کشور برای گسترش روابط همه جانبه با یکدیگر در آستانه چهلمین سالگرد برقراری روابط، گفت: ایران و ویتنام همواره از دوستی و روابط پایداری با یکدیگر برخوردار بوده است.

وی همچنین از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ویتنام در جهت استقلال و یکپارچگی این کشور تقدیر کرد و گفت: ویتنام در جهت رشد و توسعه به همکاری و حمایت‌های دوستان بین‌المللی خود به ویژه ایران نیازمند بوده و سیاست‌های خود را بر اساس احترام به حقوق دیگران و دوستی و عدالت ترسیم می‌کند و در این راستا اهمیت و ارزش زیادی برای همکاری و رابطه با جمهوری اسلامی ایران قائل است.

رهبر حزب حاکم ویتنام تصریح کرد: مطمئن هستم با تجربیات و ظرفیت‌های گسترده ایران در طول مدت ریاست این کشور بر جنبش عدم تعهد، شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.

وی همچنین از حمایت‌های ایران از حقوق ملت ویتنام در صحنه‌های بین‌المللی تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم با پیگیری‌های مسوولان دو کشور بتوان در زمینه اجرای توافقات و گسترش همکاری‌ها گام‌های بلندی را برداشت.

کد خبر 190740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز