دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فدارسیون فوتبال گفت که جام حذفی بدون حضور ملی‌پوشان تیم‌ها قابل برگزاری است

کفاشیان

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان که دوشنبه( 15 آبان) در تمرین تیم ملی فوتبال حاضر شده بود در جمع خبرنگاران، گفت: دیدار دوستانه با تاجیکستان خواسته کادر فنی تیم ملی بود و به همین دلیل این بازی در برنامه تیم ملی قرار گرفت. ما همه تلاش خود را می‌کنیم که تیم ملی به جام جهانی برود.

وی درباره دیدار با ازبکستان هم گفت: پیروزی در این بازی کار ما را بسیار راحت تر می‌کند. این بازی بسیار حساس است. جلسه‌ای با کارلوس کی‌روش داشتیم که در آن راجع به مسایل مختلف صحبت کردیم. ان‌شاءالله مردم، رسانه‌ها و مسئولان همان حمایتی را که پیش از بازی با کره جنوبی از تیم ملی داشتند این بار هم داشته باشند.

در ادامه خبرنگاری از کفاشیان پرسید که آیا در جریان دیدار کی‌روش و وزیر ورزش بوده است یا خیر؟ وی در پاسخ گفت: من خودم آنجا بودم و از قبل قرار بود که این جلسه برگزار شود. ما پیش از آن در جلسه‌ای نظر چند تن از کارشناسان فوتبال را جویا شده بودیم و تصمیم بر این شد که نظر وزیر ورزش را نیز بپرسیم. ایشان هم نظرات خود را راجع به فوتبال و راهکارهای بهتر شدنش ارائه کرد و همچنین از کی‌روش تقدیر و تشکر کرد. یکسری مشکلات و مسایل فوتبال باید از زبان مسئولان گفته شود تا شاید ترتیب اثر داده شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزار شدن یا نشدن جام حذفی هم گفت: تصمیمی برای برگزار شدن جام حذفی گرفته نشده است، اما درخواست‌های زیادی از سوی مسئولان تیم‌ها برای این مساله وجود دارد. مساله این است که اگر جام حذفی به مرحله‌ای برسد که تیم‌هایی که ملی‌پوشان زیادی دارند با یکدیگر برخورد کنند نمی‌توانیم اجازه دهیم که ملی‌پوشان اردوی تیم ملی را ترک کنند. قرار است جلسه‌ای با مسئولان تیم‌ها داشته باشیم که اگر شرایط ما را برای برگزاری جام حذفی بدون حضور ملی‌پوشان بپذیرند این جام را برگزار کنیم و اگر قبول نکنند نمی‌توانیم جام حذفی داشته باشیم، چون اولویت‌مان تیم ملی است.

کفاشیان ادامه داد: باشگاه‌ها باید این مساله را احساس کنند که اولویت اصلی ما تیم ملی است، ولی باز هم می گویم که ما تابع رای اکثریت هستیم، ولی با توجه به همان شرایطی که گفتم، کادر فنی تیم ملی هم مسایل فوتبال ما را به خوبی می دانند و ما هم باید خواسته‌های آنها را برآورده کنیم که مشکلی نداشته باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره عملکرد تیم ملی فوتسال در اولین دیدارش در جام جهانی گفت: تیم ملی ما ترکیبی از بازیکنان جوان و قدیمی است. این تیم در نیمه اول برابر اسپانیا خوب نبود، ولی در نیمه دوم بسیار خوب عمل کرد. مساله این است که مساوی برابر اسپانیا چیزی را روشن نمی‌کند، بلکه دو مرحله حذفی پیش‌رو جایی است که باید حرفمان را بزنیم.

کفاشیان در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا به بازیکنان تیم ملی فوتسال به دلیل تساوی برابر اسپانیا پاداش داده است یا خیر و اگر جواب مثبت است، این پاداش به ریال بوده است یا دلار؟ با خنده گفت: پاداش نداده‌ایم، اما می‌توانیم قول بدهیم که پس از مسابقات این کار را انجام دهیم، ضمن این که اگر پول خارجی هم به آنها بدهیم بالاخره به پول ایرانی تبدیل می‌شود.

وی درباره احتمال سفرش به تایلند هم گفت: اگر تیم فوتسال به جمع چهار تیم راه پیدا کند به تایلند می‌روم، البته این بازی‌ها با رقابت‌های جوانان همزمان شده و اگر جوانان هم به جمع چهار تیم راه پیدا کنند به امارات هم می‌روم. ما از جوانان خواستیم که قهرمان آسیا شوند تا مسئولین هم پاداش خوبی به آن‌ها بدهند.

وی درباره انتخابات هیات فوتبال استان فارس هم اظهار کرد: هنوز مستنداتی برای ابطال انتخابات پیدا نکرده‌ایم. رئیس هیات آنجا انتخاب شده و همه به او رای دادند. در کرمانشاه هم همینطور است، انتخابات رسمی بود و هیچ دلیلی برای ابطال وجود ندارد. درباره مدرک تحصیلی رئیس هیات‌ها هم باید بگویم که مشکل خاصی در این رابطه از لحاظ قانونی نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره آشتی با رویانیان و فتح‌الله‌زاده گفت: قهر نبودیم، اشتباهاتی در چیدمان صندلی‌های مجمع صورت گرفته بود که بی‌تجربگی بچه‌ها بوده است، البته معتقد نیستم که صندلی بهانه بوده است، چون رویانیان از اول قرار بود که شرکت کند. او عضو مجمع است. در مجمع فوتبال یک نفر تصمیم نمی‌گیرد بلکه 74 نفر تصمیم می‌گیرند و تصمیمات بر اساس اکثریت آرا است.

وی درباره پرداخت دستمزد کی‌روش نیز گفت: ما مبلغ ریالی دستمزد را تهیه کرده‌ایم و قرار است با دلار دولتی 2500 تومان، دستمزد کی‌روش را پرداخت کنیم. البته می‌دانیم که قیمت دلار دولتی هم دو نرخی است ولی برای ما آن نرخ 2500 تومانی تعیین شده است.

کد خبر 190266
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز