همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه درخواست غرامت 500 میلیون تومانی از سازمان لیگ به دست ما رسیده،گفت: به نظر می رسد صدا و سیما علاقه ای ندارد تعاملی در خصوص افزایش حق پخش تلویزیونی با فدراسیون فوتبال داشته باشد.

علی کفاشیان در گفتگو با مهر، در خصوص آخرین وضعیت مذاکره مسئولان فدراسیون فوتبال و صداوسیما و همچنین شکایت شرکت تبلیغاتی طرف قرارداد فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ به دلیل نحوه پوشش تصویری نامطلوب دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و آلومینیوم ، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما در این هفته با مسئولان صدا و سیما مذاکره خواهیم کرد و اگر با آنها به تفاهم نرسیم اجازه ورود دوربین‌های تلویزیونی را درهفته دوم رقابت‌های لیگ برتر نخواهیم داد و حتی اگر لازم باشد رقابت‌های لیگ برتر را تعطیل می‌کنم تا حقی از فوتبال در این خصوص ضایع نشود.

 وی در همین خصوص افزود: باید در سیستم فوتبال ما درآمدزایی صورت گیرد تا باشگاه‌ها بتوانند حرکت کنند. ما که نمی‌خواهیم از صدا و سیما پول اضافه‌ای  بابت حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ برتر بگیریم بلکه فقط حق فوتبال و باشگاه‌ها را بابت این موضوع می‌خواهیم.

 کفاشیان در پاسخ به این پرسش که  صدا و سیما بابت تبلیغات قبل، بین و بعد از پخش مستقیم رقابت‌های لیگ برتر در شبکه‌های سراسری و استانی حدود 180 میلیارد تومان درآمد دارد، اظهار داشت: این موضوعات به گوش ما نیز رسیده و حتی آن را با مسئولان صدا و سیما در میان گذاشته‌ایم اما آنها در پاسخ ما می‌گویند که در آمد ما از طریق پخش رقابت‌های لیگ برتر در شبکه‌های سراسری و استانی 180 میلیارد تومان نیست و شاید فقط یک دهم این مبلغ باشد.

 وی افزود: ما هم در پاسخ آنها گفتیم اجازه دهید این آگهی‌ها را در اختیار ما قرار دهید تا درآمدزایی کنیم و بخشی از آن را به شما می‌دهیم آنها نیز در پاسخ ما گفتند این موضوع باید دست ما بوده و مبتنی بر سیاست‌های کاری ما باشد.

 رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به نظر می‌رسد صدا و سیما علاقه‌ای ندارد که تعاملی در خصوص افزایش حق پخش تلویزیونی با فدراسیون فوتبال داشته باشد و می‌خواهد مبلغ حق پخش تلویزیونی را درحد فصل قبل رقابت‌های لیگ برتر نگه دارد.

 وی تصریح کرد: با اینکه ما با صدا و سیما قراردادی نداشتیم اما حسن نیت خود را نشان دادیم تا صدا و سیما بتواند هفته نخست دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را تحت پوشش قراردهد اما آنها در خصوص پخش مستقیم دیدار تیم‌های استقلال و آلومینیوم حسن نیتی نشان ندادند.

 کفاشیان در خصوص مبلغ مورد اختلاف بین صدا و سیما و فدراسیون فوتبال برای حق پخش تلویزیونی دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر گفت: ما با یک شرکت تبلیغاتی خصوصی قرارداد بسته‌ایم  و در این راستا کف درآمد پیش‌بینی شده برای دریافت حق پخش تلویزیونی را در دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر 3.5 میلیارد تومان  پیش‌بینی کردیم بنابراین کف آنچه مد نظر ما برای رقابت‌های این فصل لیگ برتر است 17 میلیارد تومان است.

 وی در خصوص درخواست غرامت 500 میلیون تومانی شرکت تبلیغاتی طرف قرارداد فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ گفت: نامه درخواست غرامت 500 میلیونی بدست ما رسیده است و این شرکت تبلیغاتی تاکید دارد که بخش عمده‌ای از تبلیغات پیرامون زمین چمن در جریان دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و آلومینیوم به تصویر کشیده نشد و ادعای خسارت 500 میلیون تومانی هم کرده است. این شرکت برای دریافت غرامت به سازمان لیگ نامه‌ای ارسال کرده و رونوشت آن را نیز در اختیار صدا و سیما قرار داده‌اند که ما نیز قطعا موضوع این غرامت را با مسئولان صدا و سیما مطرح خواهیم کرد.

 کفاشیان تاکید کرد: مطمئن باشید پخش نشدن رقابت‌های لیگ برتر توسط صدا و سیما به ضرر فدراسیون فوتبال نخواهد شد و تهدیدی نیز در خصوص کسر امتیاز ایران در AFC در مورد این موضوع ما را تهدید نمی‌کند بلکه در این بین خود صدا و سیما متضرر خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود که حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به مراتب بیشتر از گذشته شود. ضمن اینکه ما نیز راههای را برای توزیع CD ها و نوارهای مربوط به این رقابت‌ها را نیز در نظر گرفته‌ایم و از این طریق نیز می‌توانیم در آمد‌زایی کنیم.

 وی در پاسخ به این پرسش که مسئولان صدا و سیما در اظهار نظرهایی گفته‌اند که در صورتی مبلغ مورد نظر فدراسیون را برای حق پخش خواهند داد که تبلیغات پیرامون زمین چمن ورزشگاه نیز در اختیار آنها قرار گیرد، گفت: مطمئن باشید هیچگاه چنین شروطی را برای دریافت آنچه که حق ماست قبول نمی‌کنیم.

کد خبر 178533
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز