همشهری آنلاین: مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران معتقد است: جشنواره فیلم رشد فرصت مناسبی برای توسعه آموزش است بویژه بخش فیلمسازان دانش آموز که ظرفیتی ایجاد می‌کند که می‌توان از آن استفاده کرد. مشارکت در نمایش فیلم های برتر تولید شده در این حوزه به ارتقاء فرهنگ شهروندی کمک می‌کند.

پوستر جشنواره سینمایی

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل رفیع  مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر آنکه فیلم ابزاری کمک آموزشی است که در فرآیند آموزش و یادگیری مؤثر است گفت: فیلم به واسطه جذابیت هایی که در ساختار خود دارد حس های5 گانه فرد را درگیر خود و به ماندگاری آموزش و یادگیری فرد کمک بسزایی می‌کند، می‌توان گفت فیلم ابزاری برای آموزش است.

وی افزود: جشنواره فیلم رشد را فرصت مناسبی برای توسعه بخش آموزش می‌دانیم بویژه بخش فیلمسازان دانش آموز که ظرفیتی ایجاد می‌کند که ما نیز می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و مشارکت ما با نمایش فیلم های برتر تولید شده در این حوزه به ارتقاء فرهنگ شهروندی کمک می‌کند.

رفیع با اعتقاد بر آنکه هر آموزشی که در دوران کودکی صورت گیرد اثربخش تر، پایدار تر و مفید تر خواهد بود تاکید کرد: سعی می‌کنیم آموزش های هدفمند برای تعلیم کودکان ایرانی در نظر بگیریم زیرا آنها تنها درگیر فرآیند آموزش و یادگیری هستند.

مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اثرگذار بودن فیلم یادآورشد: اکثر فعالیت های این مرکز به وسیله ابزار فیلم انجام می‌شود از طرفی برای گروه کودک به واسطه جذابیت هایی که دارد از انیمیشن و موسیقی استفاده می‌کنیم و در حال حاضر حدود 15 انیمیشن آموزشی در حوزه های مختلف داشته‌ایم و علاوه بر آن تعدادی فیلم آموزشی برای حضور در چهل و دومین جشنواره فیلم های رشد قرار گرفته که یکی از آنها فیلم "شهر من تهران" است.

وی افزود: جشنواره فیلم رشد جزء کهن ترین جشنواره های فیلم است که از اعتبار بالایی در میان فیلم سازان و تولیدکنندگان داخلی و خارجی برخوردار است و با توجه به پیشینه این جشنواره روند رو به رشدی نیز داشته و با توجه به تحولات آموزشی داریم نسبت به گذشته این ابزار بیشتر به کار می‌آید طبیعتاً تولید فیلم از نظر کمی و کیفی انجام می‌دهند و باعث رشد فیلم ها شده است.

رفیع گفت: ارسال فیلم ها به مناطق دور افتاده و محروم باعث تسریع در فرآیند آموزش می‌شود زیرا معمولاً کودکان و نوجوانان در کلان شهرها از امکانات آموزشی مناسبی برخوردار و تمرکز این جشنواره در این مناطق به عنوان یکی از داعیه داران آموزش به کودکان و نوجوانان هستند در پویا شدن دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد.

با آغاز فعالیت چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، علاقمندان می‌توانند برای دیدن فیلم های این جشنواره به دو سینمای فلسطین، صحرا و 120 مدرسه و مرکز آموزشی در تهران مراجعه کنند.

اکران فیلم های جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تا 12 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 189429

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز