همشهری آنلاین: چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد در شب عید غدیر خم، 12 آبان ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

مراسم اهدای جایزه

به گزارش همشهری آنلاین، برترین‌های این جشنواره به شرح زیر معرفی شدند:

بخش دانش آموزان فیلم ساز:

در بخش دانش آموزان فیلم ساز، تندیس زرین به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مستند "خانواده شمعدانی "به کارگردانی" فاطمه انصاری"؛ تندیس به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به "سوختن در آب غرق شدن در آتش" به کارگردانی "دانیال طهماسبی" و تندیس به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به فیلم "چرا با صدای خروس خورشید در می‌آید"، اثر "گلابریانیدزه" از گرجستان اهدا شد.

بخش فرهنگیان فیلم ساز:

در بخش فرهنگیان فیلم ساز هیئت داوران با قدردانی از فیلمسازان فرهنگی هیچ فیلمی را شایسته تندیس زرین ندانسته و رتبه دوم تندیس سیمین به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی را به فیلم "آرزوها" اثر "محمد مقیم پور بیژنی" و دیپلم افتخاررتبه سوم و جایزه نقدی را به فیلم "آن مرد ایستاده است"به کارگردانی "علیرضا نوروزی" اهدا کرد.

بخش مستندهای علمی و آموزشی:


در بخش علمی آموزشی با تجلیل از فیلم های " اینجا ایران است"؛ "ملودی سنگ " ؛"زمستان،تنها نیست"؛" پرواز در آب" و "چای ساز" جایزه ویژه همراه با وجه نقد به "شرکت مونا لیزا" از کشور فرانسه اختصاص یافت.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش هم به صورت مشترک به فیلم های " بازمانده تتیس" به کارگردانی " بابک مجیدی"؛ "پرواز با بالهایم" به کارگردانی "رسول افشاری" و رصد خانه مراغه" به کارگردانی "حسن پورستاری اختصاص یافت.

تندیس سیمین به همراه لوح تقدیر هم به فیلم محراب به کارگردانی حسن نقاشی تعلق گرفت.

تندیس زرین و جایزه نقدی این گروه برای نمایش تلاشی زیبا از پدری زحمتکش که خانواده خود را نیز در کسب روزی حلال دخیل نموده است، به فیلم " سلام خدای مهربون" ؛ به کارگردانی"حسن نقیان" اهدا شد.

بخش داستانی و پویانمایی:

در بخش داستانی و پویانمایی نیز جایزه ویژه هیئت داوران به همراه لوح تقدیر به فیلم " 3 در 3" به کارگردانی "نونوروجا" از کشور پرتغال، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نصیب "عینک جادوئی" به کارگردانی "دانیل ربنر" از کشور مکزیک شد.

"نامه ها، عکس ها و آدم ها" به کارگردانی "سیدمحمدرضا خردمندان" نیز به عنوان برترین اثر این جشنواره حائز دریاف لوح زرین، جایزه نقدی و تندیس شد.

جایزه ویژه دبیر جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی برای به تصویر کشیدن آرزوهای درونی یک فیلم ساز استثنایی نیز به فیلم "بیست و چهار ساعت مرخصی" به کارگردانی "ناصر شهریاری" اهدا شد.

جایزه ویژه به همراه جایزه نقدی به "صدای جاده" به کارگردانی "برزان رستمی"، دیپلم افتخار، جایزه نقدی به "انتظارات بزرگ" از کشور پرتغال به کارگردانی "الکسی گونیکو" تعلق گرفت و تندیس سیمین، لوح تقدیر و جایزه نقدی به "آهوی گردن دراز" به کارگردانی "سید حسن سلطانی" رسید.

تندیس زرین، لوح تقدیر، جایزه نقدی به بهرام عظیمی برای ساخت "ماسوله" تعلق گرفت.

در بخش فیلم های تولیدی با محور خانواده نیز از "محمدیان"تشکر ویژه شد.

در بخش فیلم های آموزش شهروندی که با مشارکت معانت فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار شد از مهدی طالقانی، مهدی نصیری، فاطمه سلطانی، سمیه میر مهدوی تقدیر شد.

در بخش فیلم نامه رحیم کریم زاده، عادله عطاران، مریم خیام، مطهره زنگنه حائز رتبه های برتر شدند.

در بخش فیلم های داستانی بلند جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه نقدی به آقای مدیر به کارگردانی حسن آقا کریمی، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به گاتو به کارگردانی راجان خوسه از کشور هند تعلق گرفت، تندیس سیمین لوح تقدیر و جایزه نقدی نیز به آوان به کارگردانی آرش سجاد حسینی تعلق گرفت.

فیلم "شعله در باد" نیز به سبب نمایش صحیح سبکی از زندگی به کارفرهاد مهرانفر حائز در افت لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی شد.

داوران بخش سیفژ نیز از میان 15 اثر با ایده های خلاق تر به شعله در باد به کارگردانی مهرانفر اختصاص یافت.

فیلم های منتخب صلیب سرخ نی فیلم اتاق رحمت به کارگردانی هوشنگ حسینی؛ گوتاز به کارگردانی عباس رافعی، سلام مادر به کارگردانی امیر طرفی جلالیحائز رتبه های برتر شدند.

در بخش آموزش و پرورش استثنایی نیز فیلم های "و خدایی که" به کارگردانی مهشید فریدفر؛ "مادر پاییزی" سیروس رنجبر؛ "مدرسه نیکان" حسن شریعتمداری، آوای آشنا به کارگردانی سهیلا کبیری و آسانترین کار کوچولوها به کارگردانی مصطفی خسروی حائز رتبه های برتر شدند.

 

کد خبر 190087

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز