همشهری‌آنلاین: آلبوم بارگاه که به سفارش شهردار تهران و برای امام رضا(ع) ساخته شده، به آهنگسازی ارسلان کامکار و با صدای پیام عزیزی به بازار موسیقی عرضه شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر ارسلان کامکار آهنگساز موسیقی ایرانی با اعلام این خبر در توضیح کم و کیف انتشار آلبوم و همکاری خود با پیام عزیزی به خبرنگار مهر، گفت: این آلبوم سومین همکاریم با پیام عزیزی است و در گذشته آلبوم‌های دیگری را نیز ارائه کرده بودم. اما از یک زمانی به بعد بنا به دلایلی هیچ همکاری‌ای با یکدیگر نداشتیم تا اینکه این آلبوم را به اصرار عزیزی و تهیه‌کننده کار که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بود، کار کردم.

این آهنگساز در ادامه با اشاره به سایر آلبوم‌های موسیقی که با عزیزی کار کرده است، بیان کرد: نخستین آلبومی که با یکدیگر کار کردیم به سال‌های گذشته برمی‌گردد، به این ترتیب که از سوی مقام‌های فرهنگی در کردستان عراق به پیام عزیزی پیشنهاد تولید یک آلبوم موسیقی را دادند و عزیزی هم اصرار کرده بود که این آلبوم را با گروه موسیقی کامکارها منتشر کند و در پی ابراز علاقه وی قبول کردیم و این آلبوم به نام "سروکی دو" (سرو دل) منتشر شد.

وی در ادامه افزود: پس از2 سال یک کار دیگر با عنوان"خورشید مستان" کار کردیم که در این آلبوم چهار آهنگ فارسی و یک قطعه موسیقی کردی و یک عربی بر اساس شعری از مولانا آورده شده بود. در نهایت آلبوم موسیقی "بارگاه" را نیز با یکدیگر منتشر کردیم.

کامکار در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ویژگی صدای پیام عزیزی گفت: صدای این خواننده از سوز و احساس خاصی برخوردار است و از سوی دیگر گوش دادن به صدای عزیزی عادت و به نوعی عشق و علاقه خاصی می‌خواهد و وقتی شنونده به زنگ صدای این خواننده عادت نداشته باشد ممکن است که ارتباط برقرار نکند، به ویژه زمانی که قطعات موسیقی فارسی می‌خواند، اما صدای دلنشین و زیبایی دارد.

این نوازنده عود در ادامه در پاسخ به این پرسش که انتشار آلبوم "بارگاه" چگونه شکل گرفت، گفت: همکاری در سومین آلبوم با پیشنهاد خود عزیزی شکل گرفت به این معنا که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به وی سفارش این کار را داده بود و با اصراری که عزیزی داشت در نهایت برای همکاری در این آلبوم موافقت کردم.

وی درباره قطعات این آلبوم گفت: در این آلبوم موسیقی 6 قطعه فارسی و سه قطعه کردی کار کرده‌ایم که یکی از این قطعات به درخواست محمد باقر قالیباف شهردار تهران برای امام رضا (ع) ساخته شد.

کامکار در پاسخ به حال و هوای این قطعه موسیقی نیز گفت: تا کنون آثار مذهبی نساخته‌ام. در واقع به دلیل ساحت مقدس معصومین حاضر به این کار نشدم اما در این مورد خاص اصرار شهردار باعث شد که برای امام رضا (ع) این قطعه را بسازم و عنوان این آلبوم هم "بارگاه" نام گرفت.

وی در پایان افزود: قطعات دیگر این آلبوم بر شعرهایی از مولانا، حافظ و مشفق کاشانی کار شده و بخش دوم هم آثاری از شعرهای مولوی ترجمه شده به کردی است.

کد خبر 189095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز