گروه حوادث: سه عضو یک خانواده که برای تفریح به شهربازی ائل‌گلی در تبریز رفته بودند، از کابینی که داخل آن نشسته بودند سقوط کردند و دو نفر از آنها جانشان را از دست دادند.

fanfare

این حادثه زمانی رخ داد که پدر و مادر خانواده تصمیم گرفتند کمربند ایمنی خود را باز کنند. این حادثه مرگبار بعد از ظهر دوشنبه، اول آبان‌ماه رخ داد. اعضای یک خانواده سه نفره، آن روز برای تفریح راهی شهربازی شده بودند و حدود ساعت شش بعد از ظهر تصمیم گرفتند سوار چرخ و فلک شوند. آنها بعد از تهیه بلیت، در کابین نشستند و لحظاتی بعد چرخ و فلک شروع به حرکت کرد.

زمانی که کابین حامل این خانواده به بالاترین ارتفاع رسید، ناگهان اتفاق وحشتناکی رخ داد. کابین به سمت زمین برگشت و به‌دنبال آن زن 38ساله و شوهر 45ساله‌اش سقوط کردند. پسر 14ساله آنها اما به محض برگشتن کابین توانست میله چرخ و فلک را بگیرد و خودش را از سقوط مرگبار نجات دهد. با این حال پدر و مادرش از ارتفاع زیادی به پایین پرتاب شدند و این در حالی بود که حین سقوط به قطعات فلزی چرخ و فلک نیز برخورد کردند.

مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری گفت: این حادثه ساعت 18:10 رخ داد اما زمانی که مردم ماجرا را به اورژانس خبر دادند ساعت 18:18 بود. حبیب حسینقلی‌زاده ادامه داد: تیم‌های امدادی اورژانس به سرعت راهی محل حادثه شدند اما زن 38ساله به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داده بود. همسر او که به‌رغم برخورد با میله‌های فلزی حین سقوط و سطح زمین جراحات زیادی دیده بود هنوز نفس می‌کشید و امدادگران وی را به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال دادند اما حدود ساعت21، او نیز به‌دلیل شدت جراحات روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد. وی تصریح کرد: فرزند 14ساله خانواده هنگام برگشتن کابین توانسته بود با گرفتن میله چرخ و فلک خودش را از سقوط نجات دهد و حال او رضایت‌بخش است.

سهل‌انگاری مرگبار

به‌دنبال این حادثه، تحقیقات بازرسان سازمان کیفیت و استاندارد ایران برای مشخص‌کردن علت حادثه شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای خانواده حادثه‌دیده آن روز تنها کسانی بوده‌اند که از چرخ و فلک شهربازی استفاده کرده‌اند. آنها بعد از سوارشدن به کابین، کمربندهای خود را بسته بودند اما زمانی که کابین به نقطه اوج ارتفاع رسیده بود، زن و شوهر، کمربندها را باز کرده بودند. یکی از کمربندها که به خارج از کابین افتاده بود ، به قسمت میله چرخ و فلک گیر کرده و همین مسئله باعث برگشتن کابین شده بود. اپراتور چرخ و فلک با دیدن این صحنه دستگاه را خاموش کرده بود اما قبل از خاموش‌شدن دستگاه، کابین برگشته و زن و شوهر سقوط کرده بودند اما پسرشان که کمربندش را باز نکرده بود از این حادثه جان سالم به در برد.

گواهی استاندارد

در همین حال ساسان فرشی، مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی نیز گفت: تجهیزات مورد استفاده در شهربازی ائل‌گلی تبریز، در تاریخ 15مرداد سال‌جاری از شرکت استاندارد ایران گواهی بازرسی اخذ کرده‌اند. وی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه گفت: دستگاه‌های مشغول به‌کار در پارک ائل‌گلی تبریز، استانداردهای لازم را اخذ کرده‌اند. در بازرسی‌های انجام شده 15دستگاه دارای نقص فنی شناسایی و البته پس از رفع نقص، پلمب آنها برداشته شده بود.

کد خبر 188823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز