گروه حوادث: مرد عصبانی به‌دلیل اینکه شهرداری با ساخت‌وساز غیرقانونی آنها مخالفت کرده بود به شهردار منطقه یک سنندج حمله کرد و او را هدف اصابت ضربات چاقو قرار داد.

متهم بعد از حادثه از پنجره طبقه دوم ساختمان شهرداری به بیرون پرید و پا به فرار گذاشت. چند روز پیش وقتی مأموران شهرداری منطقه یک شهرستان سنندج در جریان ساخت‌وساز غیرقانونی اتاقکی در کنار یکی از خیابان‌های شهر قرار گرفتند، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل دادند و وقتی حکم تخریب این اتاقک صادر شد، برای اجرای حکم راهی محل شدند. این اتاقک متعلق به سه برادر بود و آنها که از حکم تخریب به‌شدت عصبانی بودند، برای دیدن شهردار راهی ساختمان شهرداری شدند.

حدود ساعت 12ظهر یکشنبه بود که محمدسهیل فضل وزیری، شهردار منطقه یک سنندج وقتی در اتاقش مشغول انجام کارهای روزانه بود، متوجه داد و فریاد چند نفر شد که از داخل دفتر به گوش می‌رسید. او از اتاق بیرون آمد و چشمش به سه‌برادر افتاد که می‌گفتند شهرداری نباید با ساخت‌وساز غیرقانونی آنها در کنار خیابان مخالفت کند. مردان جوان فریاد می‌زدند و مدیر دفتر شهردار هر چه تلاش کرد نتوانست آنها را آرام کند. شهردار نیز با دیدن این صحنه، یکی از برادران را به اتاقش دعوت کرد تا ببیند ماجرا از چه قرار است.

حمله خونین

محمدسهیل فضل وزیری که این روزها در بیمارستانی در سنندج بستری است درخصوص این حادثه می‌گوید: بعد از اینکه یکی از برادران را به اتاقم بردم، دو برادر دیگر کمی آرام شدند. ما داخل اتاق مشغول حرف‌زدن بودیم که بار دیگر صدای دو برادر دیگر به هوا بلند شد. باز هم از اتاقم خارج شدم تا آنها را آرام کنم. مردان عصبانی می‌گفتند که ساخت‌وساز حق آنهاست و شهرداری نباید جلوی کار غیرقانونی‌شان را بگیرد. تلاش من برای آرام‌کردن آنها فایده‌ای نداشت و در همین هنگام احساس سوزش عجیبی در کتفم کردم.

صورتم را که برگرداندم، همان مردی را دیدم که برای حرف زدن به اتاقم دعوت کرده بودم. او که داخل اتاق بود از پشت سر به من حمله کرد و با چاقو چند ضربه به من وارد کرد. مرد مسلح شش ضربه به کتف و شکم شهردار منطقه یک سنندج وارد کرد و زمانی که رئیس دفتر شهردار قصد مداخله داشت، ضربه‌ای نیز به‌دست او زد. مأموران پلیس مستقر در ساختمان شهرداری به سرعت وارد عمل شدند و دو برادر دیگر را دستگیر کردند اما مرد ضارب داخل اتاق شهرداری زندانی شد. شهردار منطقه یک سنندج ادامه می‌دهد: زمانی که ضارب با چاقو به من حمله کرد و به داخل اتاقم برگشت، از مدیر دفتر خواستم که در را قفل کند. به این ترتیب آن مرد در اتاقم زندانی شد و مأموران دو برادر دیگرش را دستگیر کردند. اتاق من در طبقه دوم ساختمان شهرداری است و قبل از اینکه من به بیمارستان منتقل شوم، متوجه شدم که مرد ضارب از پنجره بیرون پریده و پا به فرار گذاشته است.

در جست‌وجوی ضارب

پس از فرار ضارب، شهردار مجروح به بیمارستان انتقال یافت و درحالی‌که تلاش پزشکان برای درمان وی ادامه دارد، پلیس نیز تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری ضارب آغاز کرده است.

کد خبر 194858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز