گروه حوادث: قطار مسافربری زاهدان - تهران در استان یزد از ریل خارج شد و در این حادثه چهار نفر به کام مرگ رفتند.

قطار

بنا براین گزارش، این قطارکه 324مسافر داشت و از زاهدان به سمت تهران در حال حرکت بود ساعت 23:40جمعه در ایستگاه نظرآباد شهرستان اشکذرصدوق در 15کیلومتری یزد دچار حادثه شد. حسین درخشان مدیر روابط عمومی هلال احمر در گفت‌وگو با همشهری گفت: در این حادثه پنج واگن این قطار (یک واگن مولد برق و دو واگن مسافری)پس از خروج از ریل به دره کوچکی که کنار یک پل بود، سقوط کرد و وقتی امدادگران در جریان این حادثه قرار گرفتند بلافاصله در قالب هشت تیم عملیاتی راهی آنجا شدند.

وی افزود: امدادگران به محض رسیدن عملیات نجات مسافران و کارکنان قطار را آغاز کرده و موفق شدند بیشتر آنها را نجات دهند. در این حادثه 27نفر نیز مجروح شدند که یکی از آنها به‌صورت سرپایی از سوی امدادگران اورژانس درمان شد و 26مجروح دیگر جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان‌های اطراف انتقال یافتند.

مدیر روابط عمومی هلال احمر در ادامه گفت: در این حادثه چهار نفر به کام مرگ رفتند که سه نفر از آنها لکوموتیوران و کارکنان قطار بودند و یک نفر نیز مسافر قطار بود. در همین حال غضنفر فولادی معاون امور مسافری شرکت راه‌آهن درخصوص علت حادثه به مهر گفت: قطار تهران - زاهدان به‌دلیل ساخت پل در خط اصلی هنگامی که در مسیر فرعی و موقتی در حال حرکت بود، دچار حادثه شد. وی گفت: در مسیر اصلی زاهدان به تهران، شهرداری و استانداری مشغول ساخت یک پل هستند؛ به همین دلیل مسیر فرعی برای قطارها درنظرگرفته شده است‎.

معاون امور مسافری شرکت راه‌آهن گفت: به‌دلیل اینکه مسیر موقتی است، قطار باید با تقلیل سرعت از آن عبور کند، زیرا در مقایسه با مسیر اصلی شرایط متفاوتی دارد‎. وی تصریح کرد: این موضوع نقطه ضعف این مسیر است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ ضمن آنکه کمیته سوانح مشغول بررسی دلایل حادثه است‎. فولادی با اشاره به آسیب جدی وارد شده به لکوموتیو، اظهار داشت: در این سانحه لکوموتیو به‌شدت آسیب دیده است که برای اعلام جزئیات بروز سانحه باید کمیته کارشناسی آن را به دقت مورد بررسی قرار دهد.‎ ‎

کد خبر 190815
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز