گروه حوادث: 21کودک پیش‌دبستانی که از سوی یکی از مراکز مشهد برای تفریح راهی پارک ملت شده بودند به‌علت سقوط از پله برقی دچار حادثه شدند.

حوادث

این حادثه ساعت 10:30صبح دیروز و هنگام عبور کودکان از پله‌برقی پل عابر‌پیاده انتهای بلوار سجاد رخ داد. ماجرا از این قرار بود که کودکان پیش‌دبستانی در حال قرار گرفتن روی پله برقی بودند که دو نفر از آنها تعادلشان را از دست‌دادند و روی بقیه سقوط کردند. به‌دنبال این ماجرا، کودکان یکی بعد از دیگری به پایین پله‌ها سقوط کردند و در این میان دو نفر از آنها که بقیه رویشان سقوط کرده بودند به‌دلیل گیر کردن لباس یا بند کیفشان در لابه‌لای دندانه‌های پله‌برقی، دچار ترس و آسیب‌دیدگی شدند. لباس‌های آنها طوری بین دندانه‌های پله برقی گیر کرده بود که هیچ‌کدام توان حرکت نداشتند و زیر دست و پای بقیه کودکان دچار جراحات شدید شدند.

به‌دنبال این حادثه، ماجرا به آتش‌نشانی گزارش شد و آتش‌نشانان ایستگاه3 مشهد، در کمتر از چهار دقیقه خود را به محل حادثه رساندند. درحالی‌که اپراتور دستگاه پله‌برقی، برق را قطع کرده بود، آتش‌نشانان با ایمن‌سازی‌ محل، بچه‌ها را یکی بعد از دیگری از پله برقی دور کردند و در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند. بررسی‌ها نشان می‌داد که از بین تمامی کودکان پیش‌دبستانی حدود 12تا 16نفر دچار آسیب شده‌اند که آسیب و صدمات وارد شده به چهار نفر از آنها با شکستگی‌های سر، دندان و غیره همراه بود و بقیه نیز دچار موارد معمولی مانند پارگی لباس، کبودی، ‌بریدگی و استرس شدید شده‌ بودند.

در همین حال، رئیس اورژانس خراسان رضوی با بیان اینکه بعد از حادثه کودکان حادثه‌دیده به وسیله هشت آمبولانس به سه بیمارستان فارابی، امام رضا(ع) و امدادی انتقال یافتند، گفت: وضعیت عمومی تمامی کودکان به جز دو نفر از آنها که ضربه به سرشان خورده است و درحال انجام آزمایش‌های لازم هستند، خوب است و این افراد در حال ترخیص از بیمارستان هستند. براساس این گزارش، تیمی از کارشناسان آتش‌نشانی مشهد در حال حاضر مسئول بررسی این حادثه شده‌اند تا مشخص شود علت اصلی بروز حادثه چه بوده است.

کد خبر 187106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز