همشهری آنلاین: میت رامنی، مساله هسته‌ای ایران را مهمترین مساله آمریکا ارزیابی کرده و گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، موضع سرسختانه‌ای در قبال فعالیت هسته‌ای این کشور اتخاذ خواهد کرد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «میت رامنی» کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آخرین مناظره انتخاباتی درباره مسائل مربوط به سیاست خارجی از جمله تحولات خاورمیانه به ویژه برنامه هسته‌‌ای ایران، مساله سوریه، رویدادهای اخیر در لیبی و فعالیت گروه القاعده پرداختند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، میت رامنی، مساله هسته‌ای ایران را مهمترین مساله آمریکا ارزیابی کرده و گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، موضع سرسختانه‌ای در قبال فعالیت هسته‌ای این کشور اتخاذ خواهد کرد.

رامنی رقیب دموکرات خود را متهم کرد که در قبال ایران عملکردی ضعیف و منفعلانه داشته است.

وی همچنین خواستار در پیش گرفتن راهبری جامع برای مقابله با افراط‌گرایی در خاورمیانه شد.

باراک اوباما نیز با دفاع از رویکردهای خود در قبال ایران، گفت که شدیدترین تحریم‌ها علیه این کشور توسط دولت وی اعمال شده است.

هر دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید کردند که تمامی گزینه‌های دیگر را به در پیش گرفتن اقدام نظامی علیه ایران ترجیح می‌دهند.

اوباما در این مناظره تروریسم را بزرگ‌ترین چالش پیش روی آمریکا دانست. وی همچنین تاکید کرد که اسرائیل بزرگ‌ترین متحد آمریکا است و واشنگتن همواره در کنار تل‌‌آویو خواهد ایستاد.

نتایج نظرسنجی جدیدی که توسط شبکه «ان بی سی» انجام شده است، نشان می‌دهد که هر دو رقیب انتخاباتی از حمایت ۴۷ درصد رای دهندگان برخوردار هسند.

این مناظره تلویزیونی۹۰ دقیقه‌ای در شهر «بوکا راتون» در ایالت فلوریدا انجام شد.

کد خبر 188752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز