نیوشا صداقت کیش: نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت رسانه با مأموریت بهره‌گیری از دانش و تجربه جهانی برای مدیریت رسانه‌های ایرانی 29 و 30 بهمن ماه سال 1391 برگزار خواهد شد.

نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت رسانه

به گزارش مارکتینگ‌نیوز، نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت رسانه با مأموریت بهره‌گیری از دانش و تجربه جهانی برای مدیریت رسانه‌های ایرانی با حمایت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت و همکاری مؤسسات و سازمان‌های رسانه‌ای، آموزشی و پژوهشی و دانشگاه‌های صاحب کرسی در حوزه مدیریت رسانه در سراسر جهان، 29 و 30 بهمن ماه سال 1391 برگزار خواهد شد.

دکتر دبیری مهر، دبیر همایش و عضو کمیته علمی کنفرانس بین‌المللی مدیریت رسانه بهره‌گیری از دانش و تجربه جهانی در حوزه مدیریت رسانه، بومی و نهادینه سازی نظریات مدیریت رسانه، کاربرد و اجرای نظریات جدید مدیریت رسانه، پاسخ به نیاز مدیریت سازمان‌های رسانه‌ای در محیط پیچیده و متحول رسانه‌ای، را از اهداف اصلی این کنفرانس، برشمرد.

وی درباره ضرورت برگزاری این کنفرانس، گفت: برای ارتقای دانش و مهارت مدیریت رسانه در کشور در جهانی که رسانه‌ها نقش موثری در تحولات جهانی ایفا می‌کنند باید بین صاحب نظران و متفکران حوزه ارتباطات و رسانه و مدیریت رسانه از یکسو و مدیران و دست اندرکاران و رسانه‌نگاران از سوی دیگر تبادل نظر و همفکری ایجاد کرد و افق فکری نیز در این موضوع باید در سطح بین‌المللی باشد.

عضو کمیته علمی کنفرانس بین‌المللی مدیریت رسانه، درباره سخنرانان این کنفرانس افزود: از آنجا که این کنفرانس با همکاری اتحادیه رادیو و تلویزیونهای آسیا و اقیانوسیه (ABU) برگزار می‌شود، طبیعی است که بخشی از پنل‌ها و سخنرانان، با هماهنگی این اتحادیه، معرفی شود. از طرف دیگر، در بخش داخلی با کلیه دانشگاه‌ها، سازمان‌های رسانه‌ای، و پژوهشگاه‌های فعال در حوزه رسانه، مکاتباتی انجام شده، که پس از بررسی در کمیته علمی، اسامی سخنرانان متعاقبا اعلام خواهد شد.

دبیر نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت رسانه درباره ترکیب کمیته علمی این کنفرانس تصریح کرد: از آنجا که مدیریت رسانه، یک موضوع بین رشته‌ای است، لذا اعضای کمیته علمی در دو حوزه مدیریت و ارتباطات واجد دانش و تجربه هستند.

دکتر دبیری مهر، با تاکید بر مخاطب شناسی در مدیریت رسانه اظهار داشت: دنباله رو و تابع مطلق مخاطب بودن در رسانه صحیح نیست بلکه مخاطب شناسی و طبقه‌بندی نیازهای مخاطب و پاسخ به نیازهای مخاطب در سطوح مختلف و بالا بردن سطح علایق و ذائقه مخاطب، روشی پسندیده و صحیح در رسانه‌های متعهد و مسئول در جهان امروز است.

وی افزود: ما در ایران با فرهنگ و تاریخی غنی و گسترده نمی توانیم مدلی از مدیریت رسانه ارائه دهیم که با منظومه فکری، فلسفی و ایمانی مان سازگار نباشد و شایسته هم نیست در مدیریت رسانه بطور کامل از الگوهای موجود در دنیا تبعیت کنیم.

دکتر دبیری مهر، در پایان درباره دلیل زیاد بودن محورهای این کنفرانس، خاطرنشان کرد: تعدد محورها، در واقع پیشنهاداتی است که از سوی دبیرخانه کنفرانس در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان در بخشهای مقاله، ارائه تجارب مدیریتی ،کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی، قرار گرفته و به نوعی دغدغه و جهت‌گیری کنفرانس را مشخص می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت‌رسانه، می‌توانید به سایت این کنفرانس به نشانی http://www.icmm.ir مراجعه کنید.

کد خبر 188682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز