همشهری‌آنلاین: عضو شورای سیاست‏گذاری همایش روز رسانه‌های اجتماعی، دربارۀ کارکردهای اقتصادی رسانه‌های اجتماعی گفت: در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ذائقه عموم مشخص می‌شود، بازاریابان آن را شناسایی می‌کنند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند که چگونه تبلیغ کنند، بنابراین در این رسانه‌ها تبلیغات هدفمندانه صورت می‌گیرد.

douran

به گزارش دبیرخانه این همایش، دکتر بهزاد دوران با بیان این مطلب، افزود: همان‌طور که با شکل‌گیری اینترانت‌ها و اینترنت تجارت‌های مختلفی در این فضا شکل گرفت و فعالیت‌های اقتصادی متناسب با این شرایط جا افتاد و پس ازآن وبلاگ‌ها در خدمت تجارت‌های مختلف قرار گرفتند، در حال حاضر نیز شبکه‌های اجتماعی در خدمت کسب و قرار گرفته‌اند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برخی کارکردهای تجاری رسانه‌های اجتماعی اضافه کرد: حتی می‌توان گفت رسانه‌های اجتماعی توانستند به رسانه‌های دیگر در ارتباط با مشتری، دریافت بازخورد و غیره کمک کنند. همچنین تجارت‌های جدید می‌توانند از این طریق خود را به مشتری معرفی کنند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نخستین همایش روز رسانه‌های اجتماعی گفت: متاسفانه بخش دولتی حمایت جدی از چنین همایش‌هایی نمی‏کند و از این بابت متاسف هستیم. ما به برگزاری همایش‌هایی از این دست در جامعه نیاز داریم زیرا چنین موضوعاتی مسئله جامعه ما هستند.

گفتنی است، نخستین همایش روز رسانه های اجتماعی 10 تیرماه جاری با حضور اساتید، کارشناسان و فعالان این حوزه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

کد خبر 174688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز