مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان علوم پزشکی استرالیا در یک مطالعه جدید دریافته‌اند یائسگی که باعث می‌شود زنان یک منبع طبیعی هورمون زنانه استروژن را از دست بدهند، عامل انتقال محل ذخیره چربی از ناحیه ران‌ها به اطراف شکم‌ و دور کمر است.

Menopause

این بازبینی که از سوی «انجمن بین‌المللی یائسگی» ارائه شده همچنین نشان داد برخلاف باور عمومی، روش‌ هورمون درمانی جایگزین نه تنها باعث افزایش وزن در زنان نمی‌شود بلکه درواقع می‌تواند به پیشگیری از افزایش چربی دور شکمی کمک کند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، «سوزان دیویس» استاد دانشگاه موناش در ملبورن استرالیا که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته یادآور شد: این باور که یائسگی باعث افزایش وزن در زنان می‌شود، اشتباه است. هر چند زنان پس از یائسگی از افزایش چاقی شکمی شکایت دارند، اما علت این افزایش، تغییرات وزنی نیست بلکه ناشی از تغییر محل ذخیره چربی در بدن در واکنش به افت سطح هورمون استروژن است. از دست رفتن منبع طبیعی استروژن پس از یائسگی می‌تواند همچنین پیامدهای دیگری چون گرگرفتگی، نوسانات خلقی و تعرق شبانه داشته باشد.

با وجود نتایج فوق، متخصصان تاکید دارند که زنان در سن یائسگی باید مداوم وزن خود را کنترل کنند و با دنبال کردن یک الگوی زندگی سالم و صحیح از چاقی و عوارض جدی آن پیشگیری نمایند.

 

کد خبر 188649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز