چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

آنچه ایام تحقیرآمیز فصول اخیر را برای هواداران لیورپول قابل تحمل‌تر می‌کرد، رکورد قهرمانی‌های این تیم درلیگ انگلیس بود.

ورزش - تماشاگران - فوتبال

لیورپولی‌ها تا دو سال قبل رکورد بیشترین قهرمانی در لیگ انگلیس را در اختیار داشتند و به همین‌خاطر به هواداران منچستریونایتد، رقیب سنتی‌شان فخر می‌فروختند ولی منچستریونایتد در پایان فصل 2011-2010 با کسب نوزدهمین قهرمانی‌اش این رکورد را شکست و حالا نوبت آنهاست که لیورپولی‌ها را به باد تمسخر بگیرند.

لیورپول در سال1990، هجدهمین قهرمانی‌اش در لیگ انگلیس را جشن گرفت، وقتی هنوز لیگ برتر راه‌اندازی نشده بود و منچستریونایتد تنها هفت قهرمانی داشت. در آن زمان لیورپول در اوج بود و برابری با رکورد این تیم دست‌نیافتنی به‌نظر می‌رسید ولی این تیم در فصول بعد وارد افتی پیش‌بینی نشده شد و منچستریونایتد از این خلأ به خوبی استفاده کرد تا به قدرت اول فوتبال جزیره تبدیل شود. فرگوسن در این سال‌ها نسلی طلایی (معروف به نسل 92) شامل اسکولز، گیگز، بات، بکام و برادران نویل را وارد تیم اصلی یونایتد کرد و با فوق‌ستاره‌ای مثل کانتونا و بازیکنان بزرگی مثل اشمایکل و روی کین قهرمانی‌ها را درو کرد؛ منچستر در دهه90، شش بار قهرمان لیگ برتر شد.

در شروع هزاره سوم لیورپول که از عملکرد مربیان بومی ازجمله گرائم سونس ناراضی بود، به مربیان خارجی روی آورد تا بتواند جلوی قهرمانی‌های یونایتد را بگیرد. پس از موفقیت آرسن ونگر با آرسنال و قهرمانی فرانسه در جام جهانی، در آن سال‌ها مربیان فرانسوی با اقبال زیادی روبه‌رو بودند و لیورپول هم سراغ ژرار هولیه، سرمربی سابق فرانسه رفت. او پای بازیکنان فرانسوی و اروپایی زیادی را به لیورپول باز کرد و چند قهرمانی داخلی و اروپایی را هم به‌دست آورد ولی نتوانست لیگ برتر را در رقابت با یونایتد و آرسنال فتح کند.

رافا بنیتس اسپانیایی دومین انتخاب لیورپولی‌ها برای پایان انتظار قهرمانی لیگ‌برتر بود ولی او با وجود شب فراموش نشدنی استانبول که به پنجمین قهرمانی اروپا برای این تیم انجامید، در راه قهرمانی جزیره ناموفق بود. منچستریونایتد در هزاره جدید هم با وجود کنار رفتن ستارگانی مثل کانتونا و کین، روی نسل 92حساب می‌کرد و با ستاره نوظهوری مثل رونالدو همچنان در مسیر قهرمانی پیش می‌رفت.

یونایتد در فصل 2009-2008موفق شد با 18قهرمانی لیورپول برابری کند و دو فصل قبل هم این رکورد را که تنها 20سال قبل دست‌نیافتنی به‌نظر می‌رسید، شکست و از آن عبور کرد. واکنش هواداران منچستری به این رکوردشکنی هم جالب بود. گروهی از آنها پارچه نوشته‌ای را در آنفیلد نصب کردند که به نوزدهمین قهرمانی تیم‌شان اشاره می‌کرد و توانستند قبل از اینکه لیورپولی‌ها متوجه بشوند از آن عکسی بگیرند. این واکنشی به پارچه نوشته لیورپولی‌ها در دوران قهرمانی یونایتد با کانتونا بود که نوشته بودند؛ «وقتی 18بار قهرمان شدید بیایید».

این شروع انبوه پارچه نوشته‌های تحقیرآمیزی است که هواداران منچستریونایتد برای لیورپولی‌ها می‌نویسند و ماجرای تلخی را به آنها یادآوری می‌کند؛ اینکه آنها دیگر پرافتخارترین تیم انگلیس نیستند.

کد خبر 187428

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز