چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

پنج فصل بعد از آنکه پرسپولیس با مربیگری افشین قطبی توانست قهرمانی لیگ برتر را به‌دست بیاورد، این تیم هنوز نتوانسته به درخشش آن روزها بازگردد؛ به فصلی که شش امتیاز از پرسپولیس کسر شد اما این تیم در روز پایانی لیگ، قهرمانی را به چنگ آورد.

فوتبال - بازیکنان - پرسپولیس

پرسپولیس بعد از آن در سال‌های گذشته دوبار قهرمان جام‌حذفی شد اما در لیگ ناکام بود. تغییرات در مسند ریاست این باشگاه و به موازات آن تغییرات گسترده در کادرفنی و همینطور بین نفرات این تیم هنوز به نتیجه‌ دلخواه منجرنشده است.پرسپولیس فصل قبل ابتدا با مربیگری حمید استیلی و بعد با مصطفی دنیزلی نتوانست عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد، چنان‌که انتقادهای بسیاری به بازیکنان این تیم شد و خیلی‌ها بر این باور بودند که بازیکنانی مثل ابراهیم شکوری و علیرضا محمد برای این تیم کوچک هستند. چنین شد که مدیرعامل باشگاه در فصل نقل و انتقالات، برخی ستاره‌های فصل لیگ برتر را به خدمت گرفت و مانوئل ژوزه، مرد پرتغالی که شاگردانی چون فیگو داشته، سرمربی پرسپولیس شد تا این تیم وارد فصل 92-91شود؛ تیمی که لقب کهکشانی را یدک می‌کشید اما امروز با گذشت 11هفته از لیگ برتر، تیمی بحران زده است.

پرسپولیس گرچه لیگ را با پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان شروع کرد اما تیمی متزلزل نشان داد؛ همانطور که طرفداران این تیم در فصل گذشته هم دیده بودند. باخت این تیم به فجرسپاسی، صبای قم، داماش گیلان و سپاهان در همین هفته‌های ابتدایی انتقادهای زیادی را به کادرفنی و بازیکنان وارد کرد. مانوئل بر این باور است که پرسپولیس مهاجمان بسیاری به خدمت گرفته و فراموش کرده برای اینکه این مهاجمان گل بزنند باید یک پاس خوب از هافبک‌ها به آنها برسد و برای اینکه هافبک‌ها پاس خوبی بدهند باید از هافبک‌دفاعی توپ بگیرند.

مرد پرتغالی 15روز قبل از شروع رقابت‌های لیگ، سرمربی پرسپولیس شد و معتقد است که یکی از دلایل ناکامی این تیم مدت زمان کوتاهی است که در این تیم بوده. پرسپولیس در این فصل 17بازیکن جدید گرفته و مانوئل حضور همین تعداد بازیکن جدید در یک تیم را یکی از دلایل ناهماهنگی شاگردانش در زمین می‌داند.

در عین حال، پرسپولیس حاشیه‌های بسیاری را در همین 10هفته ابتدایی لیگ پشت سرگذاشته است؛ حاشیه‌هایی که با اخراج علی کریمی آشکار شد. کریمی که فصل قبل یکی از بهترین‌های این تیم بود حالا در ترکیب مانوئل حضور ندارد. مانوئل معتقد است که این بازیکن فراتر از یک بازیکن، مدام سعی می‌کند در کار تیم دخالت کند.

علی کریمی با اینکه جزو بهترین بازیکنان سال‌های اخیر پرسپولیس بوده اما یکی از بحث‌برانگیزترین‌ها نیز به‌حساب می‌آید. گفته می‌شد او در زمان مربیگری حمید استیلی در امور تیم دخالت می‌کرده اما زمانی که دنیزلی به این تیم ملحق شد، مرد ترک‌تبار چنین اجازه‌ای به او نداد. با این حال، کریمی علیه دنیزلی مصاحبه کرد و در این فصل نیز به گفته سرمربی پرسپولیس، در رختکن رسما خواستار برکناری مانوئل شده است.

اخراج کریمی اما موافقان و مخالفانی دارد و مهرداد میناوند، هافبک سابق پرسپولیس در این‌باره می‌گوید: «مانوئل مربی بزرگ و توانمندی است که قابلیت فنی آن را دارد که پرسپولیس را با این تیم پرستاره به موفقیت برساند اما فراموش نکنیم که او باید توجه داشته باشد که در ایران است و اینجا شرایط خاص خودش را دارد. او نباید فراموش کند که علی کریمی اسطوره پرسپولیسی‌هاست؛ اسطوره‌ای که محبوبیت کم‌نظیر و شاید بی‌نظیری نزد هواداران سرخ دارد. بنابراین باید هرچه زودتر خود را با این شرایط وفق دهد و مسئله کریمی را ختم به‌خیر کند».

مانوئل چنین نظری ندارد و حاضر نیست کریمی را به این تیم بازگرداند. کریمی در سه بازی سپاهان و آلومینیوم و سایپا حضور نداشته و پرسپولیس یک پیروزی،‌یک تساوی و یک شکست در این مسابقه‌ها داشته است. با همه اینها، مانوئل که احتمالا بعد از پرسپولیس از دنیای مربیگری خداحافظی می‌کند، مصمم است که با بهره‌ گیری از تجربه بازیکنانی مثل مهدوی‌کیا و رساندن بازیکنان جوانی چون کریم انصاری‌فرد به شرایط ایده‌آل، باعث موفقیت سرخ‌ها شود. او تعطیلی لیگ برتر را فرصت مناسبی برای بازسازی تیم بحران‌زده‌اش می‌داند. آیا اومی‌تواند پرسپولیس را با 11امتیاز از رده سیزدهم جدول به جایگاه بهتری برساند یا نه؟

کد خبر 187396

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز