گروه اجتماعی: معاون حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی الزام پرداخت خسارات تصادفات رانندگی پس از تسویه حساب خلافی خودروها را رد کرد.

خلافی رانندگی

سرهنگ اصغر محبی درباره برخی خبرها در زمینه خودداری برخی شرکت‌های بیمه از پرداخت خسارات تصادفات پیش از ارائه تسویه‌حساب صورت وضعیت خلافی خودروها به ایسنا گفت: « این امر به هیچ عنوان قانونی نیست و پلیس چنین مصوبه‌ای ‌ ندارد. » اینکه برخی شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت به طرف زیان‌دیده، تسویه جریمه‌های راهنمایی و رانندگی را طلب می‌کنند، نخستین دست‌اندازی نیست که شرکت‌های بیمه در راه دریافت خسارت می‌گذارند.

آخرین روزهای خرداد 91رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش سقف پرداخت خسارات تصادفات خسارتی سازشی بیمه بدون نیاز به کروکی پلیس خبر داد. سردار اسکندر مؤمنی اعلام کرد: براساس قانون تمامی شرکت‌های بیمه‌ مکلفند‌ تا سقف سه میلیون و 150هزار تومان خسارت تصادفات‌ سازشی را بدون کروکی پلیس بپردازند. پیش از آن و از اول اسفند90 ‌سقف پرداخت غرامت در تصادفات خسارتی بدون کروکی، دو میلیون و 250هزار تومان اعلام شده بود که متأسفانه حتی این سقف را بسیاری از مراکز بیمه رعایت نمی‌کنند.

کد خبر 187112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز