افشین مقصودی، مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ، با اعلام این مطلب گفت: یک بیمه بدون سقف برای بازنشستگان تعریف شده است که درصورتی‌که در زمینه پرداخت حق بیمه مشکلی وجود نداشته باشد این بسته توانایی ارائه ‌ خدمات‌ بیمه ارتقا یافته به بازنشستگان را دارد.

پزشک

او در نشست خبری‌اش در محل صندوق بیمه خدمات درمانی، ‌با اشاره به اینکه خدماتی که در این بسته تعریف شده حق بیمه را افزایش می‌دهد، توضیح داد:گروهی از بازنشستگان خواهان دریافت خدمات درمانی در شرایط ویژه‌ای هستند که هزینه‌های زیادی را برای شرکت بیمه‌گر در پی خواهد داشت. در این شرایط براساس قوانین حاکم بر صنعت بیمه حق بیمه دریافتی از بیمه‌شدگان متناسب با خدمات درخواست شده افزایش می‌یابد.

به گفته مقصودی بسته‌های متنوعی از سوی آتیه‌سازان طراحی شده که بسته به خدماتی که ارائه می‌شود حق بیمه تکمیلی افراد از هفت هزار تومان شروع شده و حداکثر به 29هزار تومان می‌رسد.مدیرعامل شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ در پاسخ به این سؤال که آیا بازنشستگان توانایی پرداخت این حق بیمه را دارند، گفت:

عده‌ای از بازنشستگان خدمات بهتری را می‌خواهند و ما نیز برایشان طراحی کرده‌ایم. در این مرحله حق انتخاب با بازنشستگان است که بنا به توانایی و سلیقه‌شان یکی از این بسته‌ها را انتخاب کنند. بسته ارتقایافته‌ای که حق بیمه 29هزار تومانی دارد بخش زیادی از خدمات درمانی را بدون هیچ محدودیتی مورد تعهد قرار می‌دهد و بازنشستگان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. خدماتی که در این بسته تعریف شده‌اند عبارتند از: عمل‌های جراحی مغز و اعصاب، قلب، چشم، پیوند کلیه و مغز استخوان، پیوند کبد، قلب و ریه، تمامی عمل‌های جراحی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و کلینیک‌های روزانه، آنژیوگرافی قلب، شیمی درمانی، انواع سنگ‌شکن و جراحی، تأمین هزینه‌های آمبولانس، آزمایش و رادیولوژی.

مدیرعامل شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ با اشاره به اینکه حق ویزیت در بسته‌ها منظور نشده، گفت:بازنشستگان کشوری در قرارداد خود عنوان کرده‌اند که ویزیت منظور نشود چراکه سازمان بازنشستگی منابع محدودی دارد و منابع محدود داخلی خود را صرف انجام بیمه تکمیلی یک میلیون و 150هزار بازنشسته کرده است.

حق بیمه مازاد

حق بیمه تکمیلی درمان باید از سوی اشخاص پرداخت شود و سازمان‌های دولتی اجازه ندارند سهمی در این پرداخت داشته باشند. تبصره پنج بند ب ماده 38 در قانون برنامه پنجم کشور تأکید کرده که عقد قرارداد و هرگونه پرداخت مازاد بر تعرفه تعیین‌شده برای آن دسته از خدمات تشخیصی، بهداشتی و درمانی که در بسته بیمه پایه سلامت اعلام خواهد شد توسط شرکت بیمه‎های تجاری و سازمان بیمه سلامت ایران با اشخاص حقیقی و حقوقی تحت هر عنوان ممنوع است. پرداخت حق سرانه بیمه تکمیلی بر عهده افراد بیمه‌شده است. منظور از بیمه تکمیلی فهرست خدماتی است که در تعهد بیمه پایه سلامت نیست.به این ترتیب تمامی افرادی که تحت پوشش نهادها و سازمان‌های دولتی هستند نمی‌توانند از کمک این دستگاه‌ها برای پرداخت حق بیمه تکمیلی درمان استفاده کنند.

منابع داخلی

حسین مشایخی، یکی از نمایندگان بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری، استفاده از منابع داخلی این صندوق را برای بیمه تکمیلی بیمه‌شدگان خواستار شده است.مشایخی معتقد است که چنانچه صندوق بازنشستگی کشوری بخشی از حق بیمه تکمیلی درمان بازنشستگانش را از منابع داخلی پرداخت کند، بازنشستگان می‌توانند از مزایای بیمه‌ای بهتری برخوردار شوند.

او گفت: بازنشستگان خواستار خدمات بیمه‌ای کامل هستند به این ترتیب بسته‌ای که حق بیمه 29هزار تومانی دارد مورد توافق بازنشستگان است اما از آنجا که پرداخت این حق بیمه ممکن است دشوار باشد انتظار می‌رود که بخشی از این مبلغ از سوی صندوق بازنشستگی پرداخت شود.

به گفته مشایخی اگر صندوق بازنشستگی 11-10هزار تومان از این مبلغ را‌بپردازد بازنشستگان می‌توانند به‌ازای هر نفر17 تا 18 هزار تومان بپردازند اما از خدمات کافی برخوردار شوند. پیشنهاد این نماینده بازنشستگان از سوی صندوق بازنشستگی کشوری در دست بررسی است.

کد خبر 181026
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز