گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: هزینه درمان بازنشستگان وزارت‌آموزش و پرورش پرداخت نشده است.

سال گذشته وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگوهای متعدد خبری اعلام کرد که تمامی بازنشستگان این وزارتخانه تحت پوشش بیمه طلایی قرار گرفته‌ و از مزایایی همسان با کارکنان این وزارتخانه برخوردار شده‌اند. با وجود اینکه خبر بیمه طلایی بارها و بارها از سوی او با تأکید فراوان تکرار شد اما عمر این بیمه کوتاه‌تر از آن بود که برای بازنشستگان سودی داشته باشد.این بیمه در میان هیاهوی خبری از دی‌ماه سال 90آغاز شد و ناگهان چهار‌ماه بعد بدون اطلاع قبلی فسخ شد.

در این شرایط به بازنشستگان مهلت داده شد تا مدارک هزینه‌های درمان خود را تا 20اردیبهشت به شرکت بیمه تحویل دهندو بنابر اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار داده شده بود،‌شرکت بیمه ایران ملزم به پرداخت 80 درصد از هزینه‌های درمانی آنان شده بود اما در حال حاضر هزینه‌های درمان مربوط به همان چهار‌ماه را هم به آنها نمی‌پردازند. با وجود اینکه به این گروه از بازنشستگان وعده داده شده بود که شرکت بیمه تکمیلی 80درصد هزینه‌های درمان را در زمان قرارداد پرداخت می‌کند اما این هزینه‌ها پرداخت نشده است.

یکی از این بازنشستگان گفت:شرکت بیمه ایران به ما می‌گوید چون دولت سهمش را پرداخت نکرده ما هم نمی‌توانیم هزینه‌های درمان شما را بپردازیم به این ترتیب تا زمانی که دولت در این زمینه اقدام لازم را به عمل نیاورد ما نمی‌توانیم به حق‌مان دسترسی پیدا کنیم. جمعی از این بازنشستگان در مراجعه به سازمان بازنشستگی کشوری و وزارت آموزش و پرورش خواهان حل این مشکل بوده‌اند اما تا‌کنون هیچ جواب قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌اند.

براساس اطلاعاتی که در اختیار بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته بود آخرین مهلت برای تحویل مدارک مربوط به هزینه‌‌های درمانی 20اردیبهشت بوده است،‌تمامی اسناد تا این تاریخ به شرکت بیمه ایران تحویل داده شده است و به بازنشستگان گفته شده که حداکثر ظرف دو هفته پس از تحویل مدارک می‌توانند هزینه‌هایشان را دریافت کنند، با طولانی شدن این زمان بازنشستگان در مراجعه به شرکت بیمه ایران دریافته‌اند که این کار انجام نخواهد شد.

یک بازنشسته وزارت آموزش و پرورش توضیح داد:تمامی مدارک درمانی که به شرکت بیمه تحویل داده شده است متعلق به همان چهار ماهی است که ما تحت پوشش بیمه تکمیلی این شرکت بوده‌ایم بنابراین با توجه به اینکه در آن زمان شرکت بیمه نسبت به ما تعهد داشته است ما خواهان دریافت هزینه‌های درمانی مان از این شرکت هستیم.

او افزود:هیچ‌کدام از بازنشستگان در پرداخت حق بیمه‌هایشان کوتاهی نکرده‌اند، تمامی حق بیمه‌ها هر‌ماه از حقوق ما به نام شرکت بیمه کسر شده است یعنی ما به تعهدمان در برابر این شرکت عمل کرده‌ایم و انتظار داریم که وعده‌هایی که به ما داده شده نیز عملی شود،‌به‌نظر نمی‌رسد این خواسته زیادی باشد. بازنشستگان معترض در تماس تلفنی با دفتر ریاست‌جمهوری درخواست کرده‌اند تا به این مشکل رسیدگی شود اما هنوز پیگیری لازم در این زمینه انجام نشده است.

دیوار اعتماد

یک بازنشسته با اشاره به اینکه با این روش از مسئولان سلب اعتماد می‌شود گفت: وقتی مسئولان اعلام می‌کنند که براساس یک قرارداد و پرداخت حق بیمه به ما بازنشستگان یک سری خدمات ارائه می‌شود خب طبیعی است که ما اعتماد کنیم و مطمئن شویم که خدمات ارائه خواهد شد،‌ما برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کرده‌ایم و تمام هزینه‌ها را صرف‌نظر از مشکلاتی که داشته‌ایم به‌صورت نقدی پرداخت کرده‌ایم،‌

با این تصور که حداکثر طی یکی دو هفته پس از ارائه مدارک لازم 80درصد از هزینه‌ها به ما برگردانده خواهد شد اما بعد از چند‌ماه متوجه شده‌ایم که وعده‌ای که به ما داده شده عملی نمی‌شود در این شرایط ما باید به کجا شکایت کنیم؟

او با طرح این پرسش که چرا مسئولان رفتاری دارند که سبب بروز بی‌اعتمادی بین خانواده بزرگ بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش می‌شود؟ افزود: تمامی کودکان این سرزمین پشت میز و نیمکت‌هایی درس می‌خوانند که امثال ما آموزگارشان هستیم و هر ضرری که متوجه بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش شود قطعا اثر سوئش را روی تمامی دانش‌آموزان خواهد گذاشت و این به زیان تمامی مردم کشور خواهد بود.

کد خبر 178684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز