رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران از پیش‌بینی بیمه‌های جدیدی برای پزشکان، موسیقی‌دانان، مداحان، مجریان تلویزیون و زنان خانه‌دار خبر داد.

به گزارش همشهری، او توضیح بیشتری درباره این خبر نداده است. سیدمحمد کریمی به ایسنا گفت: زنان خانه‌دار می‌توانند با برقراری بیمه مستمری برای خود پس از 10تا 15سال همچون بازنشستگان از مزایای بیمه بازنشستگی استفاده کنند. او درباره توقف اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی، افزود:

بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته دو مشکل داشت یکی استقبال اندک بازنشستگان فرهنگی از این بیمه و دوم عدم‌پرداخت حق بیمه از سوی صندوق بازنشستگی که باید سهم بیمه مربوط به‌خود را می‌پرداخت ولی از آنجایی که بیمه اجباری نبود و در واقع اختیاری بود، صندوق بازنشستگی تمایلی به آن نشان نداد و روند اجرای بیمه طلایی بازنشستگان هم متوقف شد. وی تصریح کرد:

بیمه مرکزی ایران علاقه‌مند بود که به بازنشستگان فرهنگی همچون شاغلان وزارت آموزش و پرورش خدمات بیمه ارائه بدهد ولی یکسری مشکلات اجرایی در میانه کار باعث شد تا بیمه‌گذار نتواند به تعهدات خود عمل و برنامه را محقق کند. به گفته کریمی، بیمه مرکزی ایران همچنان آمادگی دارد تا درصورت نیاز بیمه‌گذار خدمات مربوط به بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی را ارائه کند.

کد خبر 188317
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز