گروه شهری: دوشنبه با هزینه‌ای بالغ بر110میلیارد تومان 11طرح فرهنگی و اجتماعی، 23طرح شهری، 25طرح فنی و عمرانی، ‌38طرح ترافیکی و همچنین هشت مورد تملک املاک معارض واقع بر سر راه پروژه‌های شهری در منطقه 20به اتمام رسید.

چمران

به گزارش همشهری در این مراسم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، لاله افتخاری نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی، حسن بیادی نایب‌رئیس، هادی ساعی و علیرضا دبیر اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران شرکت داشتند.چمران در این مراسم طی سخنانی از شهرری به‌عنوان افتخارو قبله مردم شهر تهران نام برد و برلزوم حفظ یکپارچگی و عدم‌تفکیک شهرری از تهران تأکید کرد و گفت: همه مناطق و اجزای یک شهر همانند یک بدن باید در هماهنگی با یکدیگر عمل کنند؛ اگر یک تکه از آن جدا شود دچار مشکل می‌شویم و این امر در ابعاد بزرگ‌تر در کشور هم همینطور است.

به گفته چمران منطقه ری نیز کنار شهر تهران رشد کرده و هر دو باهم یکی و منسجم شده‌اند ضمن اینکه امروز در تمام دنیا شهرهای نزدیک به هم با یکدیگر یکی شده‌اند تا تحت یک مدیریت بهتر و صحیح‌تر اداره می‌شوند نه اینکه ملوک الطوایفی حاکم باشد و هر کسی با یک سلیقه مدیریت کند. در تهران نیز، ما گرچه 22شهرداری داریم اما همه اینها کنارهم کارمی کنند و سیاستگذاری‌ها از سوی یک شورای شهر و شهرداری اتخاذ می‌شود و این روشی کارشناسی است که به انسجام منجر می‌شود.

در این شرایط شمال و جنوب و شرق و غرب تهران معنی ندارد به همین دلیل نیز شورای شهر دربحث برنامه و بودجه شهرداری بحث عدالت اجتماعی را به جد مورد توجه قرار داده است به‌نحوی که در سایه انسجام شهر همه درآمدهای مناطق یک‌جا جمع می‌شود و به میزان نیاز هر منطقه تقسیم می‌شود و این افتخار ماست و به آن می‌بالیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنرانی خود در مراسم افتتاح 97طرح عمرانی شهری در منطقه 20 افزود: گفته می‌شود درآمدهای شهرری چنین و چنان است و اگر از تهران جداشوید هزارمیلیارد تومان به شما می‌دهیم، ‌اگر چنین است چرا تاکنون ازکمک 300میلیون تومانی به کهریزک پرهیز شده است؟ اصلا این اعتبار از کجا تأمین می‌شود؟ مگر عملی است؟ یک استان نیز این قدر بودجه عمرانی ندارد؛ اگر داشت که تا حالا بزرگراه تهران - شمال تمام‌شده بود. وی اظهار داشت: اصلا دولت ردیف و بودجه‌ای برای اینکه به شهرداری‌ها کمک کند ندارد زیرا شهرداری‌ها به‌طور مستقل خودشان خرج خودشان را در می‌آورند، ‌اگر هم رئیس‌جمهور تشریف می‌برند جایی کمک می‌کنند این کمک‌ها پایدار نیست، موقتی است.

چمران با ابراز خوشحالی بابت شفافیت مالی محقق شده در شهرداری تهران طی سال‌های 82 به این طرف گفت: هم‌اکنون مخارج شهرداری، میزان درآمدها و چگونگی هزینه‌کرد‌ها به‌صورت آنلاین در معرض دید همگان است بنابراین من روی هوا صحبت نمی‌کنم اگر به مردم ری گفته می‌شود شما فلان میلیارد تومان درآمد دارید که در تهران صرف ساخت پل می‌شود من تأکید می‌کنم اینگونه نیست؛ حساب و کتاب وجود دارد و ما درمقابل خدای بزرگ مسئول هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سابقه طولانی مبارزات انقلابی‌اش گفت: خدا را شکر هم‌اکنون بین همه مردم و کارگزاران نظام جای دارم و هرچه بخواهم دارم بنابراین چرا باید بخواهم که مردم را فریب دهم؟ واقعیت امر این است که هویت شهرری به جدایی آن نیست بلکه به آبادانی آن است؛ ری هویت بالایی دارد که به آن باید ارج نهاد و این امر با درکنارتهران بودن میسر است نه اینکه دورش دیوار کشیده شود.

چمران در این‌باره به تجربه شکست خورده جدایی شهر قدس، چاردانگه، منطقه گلدسته و... از تهران اشاره کرد که مسئولان آن از امام جمعه و رئیس شورای شهر‌شان گرفته تا مردم عادی هم‌اکنون خواستار اتصال مجدد به شهرتهران هستند. من نامه‌های مردم را که به دفترم ارسال می‌شود می‌خوانم و چاره‌ای جز گریستن ندارم.

وی خواستار استفاده از چنین تجربه‌هایی شد و تأکید کرد: انسان عاقل از تجربه سایرین استفاده می‌کند و من از همین جا به مردم شهرری می‌گویم که این تجربه در شهرری تکرار می‌شود، زمین‌های زراعی و ‌فضای سبز تقسیم شده، به سوله تبدیل می‌شوند و بعضی‌ها از قبل آن میلیاردر و گردن کلفت خواهند شد؛ بنابراین مردم تحت‌تأثیر احساسات و حرف‌های شعاری قرار نگیرند زیرا آنها هیچ نفعی نمی‌برند جزتنفس دود کارخانه‌ها و این تجربه‌ای است که شما مردم ری خواهید دید و برای من خدابیامرزی خواهید فرستاد که در این روزها چنین تذکراتی را داده بودم.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به تصویب طرح جامع شهر تهران گفت: در این طرح که میلیاردها تومان هزینه و صدها ساعت وقت صرف تهیه آن شده حتی چند جلسه خدمت رئیس‌جمهور عزیز رسیدیم و یکی از این جلسات چهار ساعت به طول انجامید و با ایشان که قبلا در زمان شهرداری‌شان بر شهر تهران مخالف جدایی ری از تهران بودند جزئیات این طرح به بحث گذاشته شد و ستون فقرات تهران را ری، ‌بازار تهران و تجریش درنظر گرفتیم و این طرح به تصویب رسید و قاعدتا باید قوانین قبلی ملغی تلقی شود.چمران در خاتمه گفت: من به‌طور شخصی تعصبی درمورد این جدایی ندارم و امروز قبل از حضور در این مراسم به زیارت حضرت عبدالعظیم رفتم و آنجا از خداوند خواستم هرچه مصلحت ملت ماست همان را رقم بزند.

کد خبر 186520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز