همشهری آنلاین: اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز به بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به رعایت اصول معماری اسلامی، ایرانی و زیباسازی نما و منظر ساختمان‌های شهری رای دادند.

 

به گزارش همشهری آنلاین، چهارصد و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با  حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، که طی آن  یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به رعایت اصول معماری اسلامی، ایرانی و زیباسازی نما و منظر ساختمان‌های شهری» در دستور کار  قرار گرفت و یک فوریت آن به رای مثبت نمایندگان شورا رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران در این باره گفت: باید نسبت به بناها و ساختمان های قدیمی نگاه ویژه ای داشته باشیم ، هم اکنون برخی از این بناهای تکرارنشدنی در معرض خطر هستند و از همین جهت نیاز به توجه دارند.

خسرو دانشجو  با تاکید براینکه برخی از بناهای در معرض تخریب، تاریخ، فرهنگ و هویت تهران هستند، افزود:‌ طرح یک فوریتی الزام شهرداری تهران به رعایت اصول معماری اسلامی، ایرانی و زیباسازی نما و منظر ساختمانهای شهری بر ساخت‌وسازهایی جدید اشاره دارد و معماران را ملزم به ساخت‌وسازها براساس اصول معماری اصیل اسلامی و ایرانی می کند.

به گفته این عضو شورای شهر هم اکنون برخی از ساخت‌وسازهای کنونی در تهران متضاد با فرهنگ ایرانی و شهر تهران است.

همچنین احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران با ابراز نگرانی درباره بناهای قدیمی تهران گفت: باید فعالیت های ساختمان سازی جدید به گونه‌ای باشد که بناها و ساختمان‌های قدیمی از بین نروند.

وی با اشاره به تصویب یک فورتی رعایت اصول معماری اسلامی و ایرانی اظهار داشت: این طرح می تواند گام مناسبی در جهت ساخت و سازهای اصولی باشد و از سوی امیدواریم از این پس ساخت و سازها در تهران به گونه‌ای باشد که شاهد از بین رفتن ساختمان‌های قدیمی نباشیم.

کد خبر 185788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز