دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از منتخب آثار نقاشی شده توسط هنرمند سندروم داون سولماز نورمحمد با عنوان «رنگین کمانی از عشق» در روزهای 13 و 14 مهرماه برپا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه منتخبی از آثار نقاشی شده توسط سولماز نورمحمد در روزهای 13 و 14 مهرماه در محل انجمن حمایت از عقب ماندگان ذهنی برپا خواهد شد.

سولماز نورمحمد هنرمند سندروم داون، متولد 1360 در تهران است که پیش از این در زمینه‌های مختلف هنری همچون نویسندگی، شعر، تئاتر و سینما نیز فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

او در باره فعالیت‌های هنری خودش می‌گوید: " یک کتاب برای کودکان به نام «زیباترین پرنده آبی» نوشتم که هنوز به چاپ نرسیده، همچنین شعرهای زیادی هم گفتم که می‌خواهم آنها را به چاپ برسانم و در زمینه بازیگری در چند فیلم کوتاه و بلند به نام‌های «زلال مثل آب»، «چشم های کوچک»، «تولدی دیگر» و همچنین «این نیز عشق است» بازی کرده‌ام که در شهر گرگان فیلمبرداری شده و در یک فیلم بلند سینمایی هم در تهران با ایرج نوذری همبازی بوده‌ام به نام «حادثه بهتر از این نمی‌شه» که در ویدئو کلوپ‌ها هم پخش شده است.

در یک سریال تلویزیونی به نام «یک خانه همسفر» که چند سال پیش از شبکه پنج سیما پخش شد نیز همبازی بازیگرانی چون عارف لرستانی و مهوش صبرکن بودم".

او در مورد علاقه‌اش به هنر به خصوص تئاتر و سینما می‌گوید: "من عاشق هنر هستم. برای اجرای نمایش‌ها با وجود تمرین‌های طولانی و سخت در سالن تئاتر، از تمام توانم استفاده می‌کردم و خسته نمی‌شدم.

من 4 سال پیش، در دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر بچه‌های کم‌توان ذهنی و جسمی، در تئاتر «مترسک» از گرگان برنده جایزه و لوح تقدیر بهترین بازیگر نقش دوم زن شدم که جایزه خودم را از دست هنرمند بزرگ تئاتر و سینمای ایران عزت الله انتظامی در تالار وحدت تهران دریافت کردم".

این هنرمند که در خلق آثار نقاشی خود از تکنیک سخت گچ پاستل روغنی استفاده کرده است در مورد معلولیت ذهنی نظر متفاوتی دارد و ضمن اشاره به موفقیت‌های گذشته خود و دوستانش می‌گوید:" اگر بنا بر جبر طبیعت، من یک دختر سندروم دان متولد شدم، شاید برای هیچ خانواده‌ای خوشایند نباشد و جامعه ما را به عنوان یک عقب مانده ذهنی معرفی می‌کند، اما خودتان قضاوت کنید آیا توانمندیهای من نسبت به توانمندیهای آدمهایی که عادی خوانده می‌شوند، کمتر است؟

این را می‌گویم که اگر به بچه‌های امثال من بها داده شود و مورد حمایت قرار بگیرند می‌توانند در همه زمینه‌ها استعدادهای درخشان خود را به نمایش بگذارند.

نمایشگاه «رنگین کمانی از عشق» در روز‌های 13 و 14 مهرماه در سالن انجمن حمایت از عقب‌ماندگان ذهنی به آدرس میدان هفت‌تیر، ابتدای اتوبان مدرس، خیابان غفاری، پلاک 1 از ساعت 11 تا 18 میزبان علاقمندان خواهد بود.

کد خبر 186451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز