سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی اتحاد که طی سال‌های گذشته با مجموعه آثار دنباله‌دار خود تحت عنوان «رازورزی» فعالیت‌اش را در زمینه هنر معاصر پی گرفته است، این بار سه قسمت از مجموعه «رازورزی» را در گالری خاک به نمایش خواهد گذاشت.

نقاشی

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه که هفتم مهر ماه در گالری خاک رونمایی می‌شود، بخش‌هایی از دو مجموعه دیجیتال «این برگ‌ها را بسوزان» و «سوگند به چشمه‌های سرزمین‌ام» را در کنار ویدئویی با عنوان «بارانی که در پیش است» در بر می‌گیرد.

علی اتحاد چندین سال است که عنوان مجموعه «رازورزی» را برای دوره‌ کاری خود برگزیده و بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایش را به عنوان قسمت‌های مشخصی از مجموعه‌ «رازورزی» طبقه‌بندی می‌کند، هر چند که هر یک از قسمت‌های «رازورزی» در عین استقلال، مشابهت‌های واضحی با دیگر قسمت‌ها دارد.

به گفته اتحاد، مجموعه «رازورزی»گوشه چشمی به سنت‌های فرهنگی و باورهای ایرانیان دارد و این عناصر را بستری برای بیان دغدغه‌های معاصر ساخته است.

علی اتحاد در معرفی مجموعه «این برگ‌ها را بسوزان» گفت: «اسب‌هایی که اقلیم‌های تازه به رویت گشودند، آنها که زیر گرده‌ات فرسنگ‌ها تاختند، کف به دهان آوردند و جان سپردند، ترا ترک خواهند گفت! از برگ برگ رقعه‌هایت می‌گریزند! دیگر بس است! یال‌های گره خورده‌شان دوباره با باد شانه خواهد شد و سم‌های فرسوده‌شان مجموع می‌شود. تک به تک از برگ‌های کتاب‌هایت می‌گریزند و صفحه‌هایت خالی خواهند ماند! تو می‌مانی و حاشیه‌های بی جان! تو می‌مانی و اندوه سرزمین‌های ناشناخته!».

این نمایشگاه روز جمعه - 7 مهرماه - از ساعت 17 تا 21 در گالری خاک افتتاح می‌شود و نمایش آن تا 24 مهرماه در این گالری به نشانی شریعتی، دوراهی قلهک، خیابان نصیری، کوچه ژیلا ادامه دارد.

 

کد خبر 185726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز