یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشیخط های هنرمند پیشکسوت اسدالله کیانی از جمعه 7 مهرماه در گالری شکوه برپا خواهد شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، این نخستین نمایشگاه گالری شکوه بعد از تعطیلات تابستانی است و کیانی در این نمایشگاه 35 اثر اکریلیک در ابعاد 100×100 و 150×150 سانتی متر ارائه داده است.

آثار او شامل جمله، عبارت یا نوشته خاصی نیست بلکه فرم حروف در کارهایش نقش اصلی را ایفا می‌کند.

در بعضی تابلوهایش فرم و قالب خط را با اصول سنتی بکار گرفته و در بعضی دیگر فقط حرکت شماتیک خط را در فرم های خط شکسته و پیچ در پیچ دنبال کرده است.

کیانی در آثارش به واسطه حسی که از طبیعت، حرکت امواج دریا و تاثیر توفان بر روی درختان می‌گیرد، حرکت نمادین خط را به صورت ناخوانا به تصویر درآورده است.

او نوآوری روی خط در هنرهای مختلف را دنبال کرده است و تاکنون تجربه‌های زیادی در زمینه‌های مختلفی چون گرافیک خط، سفال خط، پارچه خط، معمارخط دارد.

این هنرمند پیشکسوت از رنگ های سنتی، مدرن و گرافیکی به اقتضای قالب، فرم و ترکیب بندی کار بهره می‌گیرد.

اسدالله کیانی از سال 1351 به طور حرفه‌ای بر روی نقاشیخط تمرکز دارد و تاکنون بیش از 15 نمایشگاه انفرادی و 75 نمایشگاه گروهی در ایران و کشورهای دیگری چون انگلیس، فرانسه، مراکش، گرجستان، قبرس ، دوبی و ... برگزار کرده است.

این نمایشگاه تا 12 مهر ماه در گالری شکوه دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از این آثار در چهار راه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 گالری شکوه دیدن کنند.

 

 

کد خبر 185455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز