مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از اهدای 72قطعه زمین برای ساخت 72مسجد در تهران خبر داد.

حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی در جریان افتتاح مسجد امام خمینی (ره) واقع در اکباتان گفت: در آستانه‌ماه محرم و به تأسی از 72تن یاران باوفای امام حسین علیه‌السلام در کربلا، 72قطعه زمین برای ساخت مسجد در 72نقطه شهر تهران مکان‌یابی و اهدا می‌شود. وی افزود: در حال حاضر شهر تهران ازنظر تعداد مساجد با کمبود محسوسی مواجه است و در بعضی از محله‌ها و خیابان‌های حساس و حائز اهمیت مسجدی بنا نشده است. شهرداری تهران درنظر دارد در 72نقطه مهم و حساس شهر تهران که در حوالی آن مسجدی وجود ندارد، با کاربری مسجد و بهره‌گیری از معماری اسلامی - ایرانی، زمین‌هایی واگذار و اهدا کند.

رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری تهران افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که شهرداری تهران برای رسیدن به هدف تهران، ام‌القرای جهان اسلام دنبال می‌کند، بحث مسجد محوری و اعتلای جایگاه اصلی مساجد در شهر تهران است. مساجد بدون شک تجلیگاه وحدانیت و رستگاری مردم و بهترین مرکز تصمیم‌گیری و تأثیرگذاری بر حرکت‌ها و جریان‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه هستند.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به جایگاه مساجد، برتقویت عوامل جذب مردم به مسجد وهمچنین نهضت مسجد‌سازی‌ تأکید کرد. وی با اشاره به نقش محوری مساجد و جایگاه آن‌که محوریت حقوق شهروندی است، گفت: 10آیه در قرآن کریم آمده مبنی بر اینکه حساب نماز از سایر عبادات جداست و این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه والای نماز است.

کد خبر 186362
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز