دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: تلفات سوانح رانندگی از ابتدای اجرای طرح ترافیک جاده‌ای در نوروز امسال در مقایسه با نوروز پارسال 17 درصد کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در جمع خبرنگاران در مشهد گفت: از 25 اسفند 85 تا دهم فروردین امسال 638 نفر بر اثر تصادف‌های جاده‌ای در کشور جان باخته‌اند که این تعداد پارسال 765 نفر بود.

سردار سرتیپ احمدی مقدم، همچنین از کاهش 12 درصدی تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال خبر داد و افزود: در مدت اجرای طرح ترافیک نوروزی در جاده‌های کشور 30 هزار و 921 تصادف روی داده است که این رقم پارسال بیش از 35 هزار فقره بود.

فرمانده نیروی انتظامی در این نشست همچنین به کاهش جرایم در سال 85 اشاره کرد و گفت: آدم‌ربایی 28 درصد، قتل 4درصد، شرارت 3 درصد، راهزنی 40 درصد و بانک‌زنی 43 درصد، در سال 85 در مقایسه با سال پیش از آن کاهش یافت که روند کاهش در سال 86 نیز ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح مسدود کردن مرزهای شرقی کشور در سیستان و بلوچستان گفت: این طرح پارسال 60 درصد پیشرفت داشته است و اجرای آن تا نیمه نخست امسال پایان می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اصلاح ساختار نیروی انتظامی و تخصصی شدن پلیس افزود: در طرح اصلاح ساختار این نیرو 58 هزار نفر از ستادهای انتظامی به بخش عملیاتی انتقال می‌یابند که تاکنون 30 هزار نفر از این افراد به این بخش منتقل شده‌اند.

وی گفت: نتیجه اجرای این طرح افزایش 20 تا 30 درصدی نیروهای کلانتری‌ها‌، پاسگاه‌ها و مرزهای کشور بدون استخدام نیروی‌جدید در سال گذشته بوده است.

سردار احمدی مقدم کمترین حوادث را در سال 85 مربوط به انتخابات و چهارشنبه‌سوری عنوان کرد و افزود: در چهارشنبه‌سوری سال 83 بیش از 4 هزار حادثه در اورژانس ثبت شد که این میزان در سال 85 به کمتر از 400 مورد کاهش یافت.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تمرکز جرایم در تهران است که در این راستا کلیات ساختار جدید نیروی انتظامی در تهران را اعلام کرده‌ایم تا در جهت ارتقای بخش‌های مختلف وارد عمل شویم.

وی بیشترین نگرانی مردم را در تهران مواد مخدر دانست و گفت: بر اساس یک نظرسنجی مشخص شده بیشترین نگرانی مردم در تهران مواد مخدر و وضعیت امنیت است و مردم خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی با مواد مخدر و تامین امنیت بیشتر در تهران هستند.
احمدی مقدم همچنین پاک‌سازی چهره شهرها از افرادی که قصد مزاحمت برای شهروندان را دارند جزو برنامه‌های در اولویت نیروی انتظامی عنوان کرد.

کاهش  کشته‌‌های تصادفات تهران

سردار زارعی، فرمانده انتظامی استان تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: آمارهای پلیس ‌راه طی مدت اجرای طرح نوروزی که از 25 اسفند ماه سال 85 تا 12 فروردین ماه سال جاری در صحنه تصادفات جمع‌آوری شده است، نشان می‌دهد که در این مدت 5 فقره تصادف فوتی رخ داد که طی آن 7 تن جان خود را از دست دادند و این رقم از کاهش 44 درصدی میزان تصادفات مرگبار در شبکه جاده‌ای استان تهران خبر می‌دهد.

وی با اشاره به مجروحیت 53 تن در صحنه 41 فقره تصادف نوروزی منجر به جرح سال 86، گفت: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در تعداد مجروحان 25 تن کاهش داشتیم.

بر این اساس از یکم تا 12 فروردین ماه، یک‌هزار و 125 فقره تصادف خسارتی رخ داد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش 5/5 درصدی تصادفات خسارتی در این مدت خبر می‌دهد.

به گفته رئیس پلیس استان تهران، آمار 72 مجروح تصادفات درون شهری این استان در مقایسه با مجروح شدن 142 تن در مدت مشابه نوروز سال 85 از نصف شدن تعداد مجروحان حکایت داشته است و این در حالی است که وقوع یک‌هزار و 145 فقره تصادف خسارتی از ابتدای نوروز تا 12 فروردین ماه در مقایسه با یک‌هزار و 938 فقره تصادف خسارتی سال گذشته نیز تایید دیگری بر کاهش تصادفات درون شهری بوده است.

فرمانده انتظامی استان تهران همچنین اظهار کرد: در این مدت تنها 8 تن در جاده‌های استان تهران کشته شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که شاهد جان باختن 35 تن بودیم، تصادفات فوتی 1/71 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی میزان کاهش تصادفات طی 25 اسفند ماه 85 تا 5 فروردین ماه 86 نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/30 درصد بوده است.

 70 درصد تصادفات به دلیل فرسودگی راه‌ها است

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان ساخت: 70 درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای کشور به دلیل فرسودگی راه‌ها است و واقعا باید حمل و نقل ریلی را در شهرها و جاده‌ها توسعه داد.

محمد رویانیان با اشاره به این‌که سرعت زیاد، خواب‌آلودگی و بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی از اصلی‌ترین عوامل تصادفات و تلفات جاده‌ای است، خاطرنشان ساخت: در ایام نوروز سال گذشته، یک‌هزار و 800 نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

رویانیان تصریح کرد: هزینه تصادفات رانندگی در کشور سالانه حدود 70 تریلیون ریال است و این تصادفات سالانه 28 تا 30 هزار کشته و 300 هزار مجروح بر جای می‌گذارد.

کد خبر 18616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز