شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، با اشاره به این که تصادفات روزانه 20 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند، افزود: سالانه بین 28 تا 30 هزار نفر بر اثر رفتار غلط رانندگی کشته می‌شوند.

سردار محمد رویانیان در همایش ایمنی و ترافیک طی سخنانی با تاکید بر نقش آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد انسان‌ساز در جامعه، گفت: تنها راه خلاصی از بی‌انضباطی اجتماعی جلوداری و پرچمداری آموزش و پرورش برای نهادینه کردن اصلاحات و قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه است.

وی گفت: به طور معمول 70درصد کشته‌های ناشی از تصادفات نان‌آور خانواده هستند ضمن اینکه هر سال 10 هزار نفر به تعداد زندانیانی که به دلیل عدم توان مالی نسبت به پرداخت دیه ناشی از تصادفات، افزوده می‌شود که این رقم بسیار بالایی بوده و به لحاظ افزایش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه فاجعه بزرگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش حداقل 80درصد به تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات در ایران تا سال 2020 اظهار داشت: باید پذیرفت چنین آمار و ارقامی‌ که به واسطه واقعیات موجود در جامعه اعلام می‌شود، فاجعه وحشتناکی است که طی 14 سال آینده لاجرم در کشور رخ می‌دهد.

رویانیان ادامه داد: در حال حاضر وقوع تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ مردم بعد از ایست قلبی است بطوری که سالانه بین 28 تا 30 هزار نفر بر اثر رفتار غلط در رانندگی کشته می‌شود. این آمار به گونه‌ای است که هر 24 ساعت 80 نفر بر اثر این تصادفات کشته می‌شوند.

وی تصریح کرد: افزایش روزافزون بی‌انضباطی‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه و به تبع آن مرگ ناشی از رفتارهای ناامن به عنوان یکی از مشکلات عظیم کشور است و باید توجه داشت این مشکل در کشورهای پیشرفته از طریق آموزش و پرورش آنها حل شده است. البته پلیس کشور ما نیز طی سال‌های اخیر دریافته با کمک آموزش و پرورش می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور را کاهش داد و در جهت رفع کامل آن برآمد.

کد خبر 20651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز