همشهری‌آنلاین: دانشجویان خارجی دانشگاه‌های تهران با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل، انزجار خود را از اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) فریاد زدند.

prophet

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز، پرچم‌های کشورشان را در دست داشتند که در میان آنها پرچم‌های افغانستان، سوریه، فلسطین و لبنان مشهود بود.

تجمع‌کنندگان که پلاکاردهایی با مضامین DOWN WITH USA و لبیک یا محمد رسول‌الله در دست داشتند، شعارهای «الله اکبر»، «لا اله الا الله»،‌ «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «لبیک یا رسول‌الله»، «یا محمد رسول‌الله»، «هیهات منا الذله»، «اسلام پیروز است، آمریکا نابود است» و «حزب‌الله پیروز است، اسرائیل نابود است» سر می‌دادند.

در پایان این تجمع نیز متن بیانیه دانشجویان به زبان‌های انگلیسی، عربی، فارسی و فرانسوی قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:

«همزمان و مقارن با فتنه 11 سپتامبر، نقاب از چهره مدعیان صلح و حقوق بشر کنار رفت و این بار گروه دیگری از مزدوران آمریکایی اسرائیلی دست به ساخت و انتشار فیلمی موهن و سخیف زدند که در آن به ساحت مقدس بزرگ‌ترین انسان تاریخ پیامبر اعظم اسلام (ص) اهانت شده است. گرچه پاشیدن مشتی خاک ذره‌ای از نور خورشید نمی‌کاهد ولی قلب عاشقان آن نور عصمت و عصاره خلقت از این وقاحت بی‌شرمانه به درد آمده است.

ما دانشجویان خارجی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن ساخت فیلم موهن آمریکایی و توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و طراحی کاریکاتور زشت و نفرت‌بار خواستار محاکمه عوامل ساخت و دست‌اندرکاران این حرکت ضداخلاقی و انسانی هستیم.

یا رسول الله؛ با شما عهد و پیمان می‌بندیم که تا پای جان و تا آخرین قطره خونمان از حریم قرآن و عترت پاکتان دفاع کنیم.»

پس از قرائت این بیانیه، دانشجویان معترض با سر دادن شعار «الله‌ اکبر» به تجمع خود پایان دادند

کد خبر 185991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز