همشهری آنلاین: یک روزنامه فرانسوی طی گزارشی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور مصر به آمریکا، به عدم دیدار وی و همتای آمریکایی‌اش پرداخت.

 

به گزارش فارس، روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» طی گزارشی با اشاره به سفر اخیر «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مصر به آمریکا نوشت، این نخستین سفر رئیس‌جمهور مصر به آمریکا است اما بر خلاف برنامه اولیه این سفر که روز یکشنبه گذشته آغاز شد، محمد مرسی با «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو نکرده است.

بر اساس این گزارش، در شرایط کنونی که تنش‌ها بین دو کشور افزایش یافته، عدم دیدار این دو نفر اتفاق ناچیز و کوچکی نیست حتی اگر این مسئله را هم نادیده بگیریم که چه کسی به دیگری بی‌اعتنایی می‌کند.

این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت: آمریکا بعد از حمایت از مرسی برای انتصاب به ریاست جمهوری مصر در ماه ژوئن گذشته، از خود خویشتن‌داری نشان داد.

وقایع اخیر مقابل سفارت آمریکا در قاهره هم بی‌تاثیر نیست. در روز 11 سپتامبر حدود 2 هزار نفر مقابل نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در قاهره تظاهرات کردند و پرچم آن را پایین آورده و آن را پاره کردند.

پس از این اتفاق، باراک اوباما که از واکنش همراه با تأخیر و موضع دوپهلوی دولت مصر ناراحت شده بود، بدون رو دربایستی و به تندی واکنش نشان داد و در اظهاراتی اعلام کرد: «مصر نه یک هم‌پیمان است و نه دشمن».

پس از آن بود که برخی به مسئله توقف کمک‌ نظامی 1.3 میلیارد دلاری آمریکا پرداختند؛ تهدیدی که سفیر جدید مصر در واشنگتن هرگز آن را جدی نگرفت.

کد خبر 185933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز