همشهری آنلاین: انجمن ملی اسلامی مصر متشکل از 10 حزب و جنبش‌های دارای مرجعیت دینی در بیانیه‌ای بر عزل دادستان کل دوره حسنی مبارک به عنوان خواسته عموم مردم تاکید کرد.

egypt prosecutor general

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، انجمن ملی اسلامی مصر در بیانیه‌ای تاکید کرد: دادستان کل در انجام وظیفه خود مبنی بر حمایت از حقوق ملت و قضایای مربوط به تجاوز علیه انقلابیون که همچنان نیز از طریق تبرئه متهمان ادامه دارد، شکست خورد و این علاوه بر خدمات وی در دوره مبارک و مقابله با هر گونه تلاش برای مبارزه با فساد و تبدیل به غول شدن آن در بدنه دولت است.

انجمن ملی اسلامی مصر همچنین مخالفت قاطع خود با هر گونه تلاش برای هدر دادن حقوق شهدا و مجروحان انقلاب تحت هر بهانه‌ واهی در نتیجه ضعف دستگاه تحقیقات جنایی را اعلام و بر تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به قاتلان حقیقی و تحویل آنها به دادگاه‌ها را اعلام کرد.

این انجمن همچنین تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و جمع‌آوری ادله قوی و موثق به منظور محاکمه مجدد مجرمان در دادگاه‌های عادلانه را خواستار شد.

«محمد مرسی» رئیس جمهور مصر پس از گذشت دو روز از صدور فرمان عزل دادستان دیروز در دیدار با دادستان با وی بر سر ابقا در سمتش به توافق رسیدند.

«عادل السعید» دستیار دادستان کل در این باره گفت که مرسی و محمود در مورد ابقای محمود در سمتش به توافق رسیدند و در خصوص تعیین وی به عنوان سفیر مصر در واتیکان سوء تفاهم پیش آمده بود.

 

کد خبر 187826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز