فرانک لمپارد بر این باور است که تیم ملی انگلیس به زمان نیاز دارد تا بین بازیکنان جوان و باتجربه این تیم هماهنگی به‌وجود بیاید و این تیم بتواند بهترین بازی‌اش را به نمایش بگذارد.

فوتبال

 انگلیس در دومین بازی‌اش در مرحله مقدماتی جام‌جهانی2014 به لطف پنالتی ثانیه‌های پایانی لمپارد توانست از شکست خانگی مقابل اوکراین بگریزد. پس از نمایش درخشان تام‌کلورلی و آلکس اوکسلد چمبرلن در پیروزی پنج بر صفر مقابل مولداوی، دیدار ومبلی یک آزمون جدی برای تیم روی هاجسون بود؛ آزمونی که در آن برخی از بازیکنان پایین‌تر ازحد انتظار بودند. این بازی همچنین ثابت کرد که انگلیس در حضور لهستان، مونته نگرو و اوکراین کار سختی برای سرگروهی دارد.

لمپارد می‌گوید: «اوکراین تیم خوبی است. آنها بال‌های خوبی دارند که پا به توپ خوبی دارند و تیم باتجربه‌ای هستند. گروه آسانی نداریم و لهستان و مونته نگرو هم می‌توانند دردسرساز شوند. بازی بعدی ما در خاک لهستان خیلی سخت خواهد بود».

او درباره شرایط تیم ملی انگلیس که بازیکنان جوان زیادی به آن اضافه شده‌اند، می‌گوید: «بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه قرار گرفته‌اند و باید بتوانیم به آمیزه مناسبی برسیم. نباید از برد در مولداوی هیجان‌زده شویم بلکه باید تواضع‌مان را حفظ کنیم و درک کنیم که برای رسیدن به نقطه دلخواه نیاز به زمان داریم. تساوی مقابل اوکراین، مرحله دیگری در فرایند ساخت این تیم جدید بود».

لمپارد اعتراف می‌کند که انگلیس باید در برابر تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند خلاقیت بیشتری نشان دهد، مثل اوکراین که پس از زدن گل اول عقب نشست؛ «بازی در خانه مزایای زیادی دارد ولی اگر تیمی با سازماندهی خوب اینجا بیاید، می‌تواند ما را عصبی کند. تیم اوکراین برای بازی بر مبنای ضدحمله کاملا مناسب است چون گوش‌های سریعی دارد و چنین تیمی می‌تواند دفاع کند و برای شما خطرناک باشد. وقتی تیمی مثل اوکراین بسته بازی می‌کند، همان جایی است که ما باید خلاقیت بیشتری نشان بدهیم و این نکته منفی این بازی بود». لمپارد اضافه می‌کند: «بازی در زمین اوکراین کاملا متفاوت خواهد بود و آنها در خانه مجبورند هجومی‌تر بازی کنند».

لمپارد در این بازی هم توانست بر اعصابش مسلط باشد و برای دومین بازی متوالی پنالتی را تبدیل به گل کند تا با تعداد 26گل زده با برایان رابسون برای تیم ملی انگلیس برابری کند. او در این‌باره می‌گوید: «افتخار می‌کنم که به رکورد برایان رابسون رسیده‌ام ولی بیشتر به‌خاطر اینکه توپ به تور رسید و توانستیم به یک امتیاز برسیم خوشحالم. فقط پنج یا شش دقیقه تا پایان بازی مانده بود و اهمیت این ضربه را می‌دانستم. یک نفر باید مسئولیت پنالتی‌ها را بپذیرد و من تجربه زدن این ضربات در چنین لحظات حساسی را دارم. زدن پنالتی هیچ‌وقت آسان نیست و از گل شدن آن خیلی خوشحال شدم، به‌ویژه اینکه چند روز قبل هم یکی دیگر را گل کرده بودم. می‌دانید، دروازه‌بان‌ها فیلم پنالتی‌های شما را می‌بینند و این فشار را افزایش می‌دهد». او درباره اینکه آیا از زدن پنالتی در چنین لحظاتی لذت می‌برد، اضافه می‌کند: «سؤال سختی است. وقتی توپ گل می‌شود و تیم به بازی برمی‌گردد خیلی جذاب است ولی در حالت ایده‌آل دوست ندارید که در چنین شرایطی قرار بگیرید. وقتی که توپ به تور می‌چسبد لذت می‌برید ولی یک دقیقه پیش از آن، وقتی به درون محوطه می‌روید فقط می‌خواهید مطمئن شوید که توپ گل می‌شود».

کد خبر 185899

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز