منصور پورحیدری: من علم کارلوس کی‌روش را نفی نمی‌کنم و معتقدم او مربی بزرگی است.

منصور پورحیدری

مگر می‌شود فردی را که در تیم‌های بزرگی مثل رئال‌مادرید و تیم ملی پرتغال فعالیت کرده، کوچک خواند؟ اما همانطور که چند روز قبل گفتم، معتقدم کفاشیان باید کی‌روش را برکنار کند. کفاشیان کاری می‌کند که در نهایت ممکن است خودش هم از آن لطمه بخورد. او پشت مربی‌اش ایستاده اما باید بپذیرد که تغییر دادن یک مربی بزرگ هم کار غلطی نیست. مگر من می‌گویم کی‌روش فوتبال نمی‌فهمد یا مربی کوچکی است؟ حرف‌های من از سر سال‌ها تجربه است. چیزی که من در تیم ملی می‌بینم هرگز امیدوارکننده نیست. می‌دانید اگر به کره‌جنوبی ببازیم چه می‌شود؟

اصولا من همیشه مخالف استخدام سرمربی خارجی بودم. در این مقطع فوتبال ایران باید به جام جهانی برود و برنامه‌های بلندمدت کارایی ندارد. اساسا انجام برنامه‌های بلندمدت ارتباطی با کی‌روش ندارد و مشکل فوتبال ماست که باید خودمان درستش کنیم. من می‌گویم مربی ایرانی در این مقطع بهتر است چون در برقراری ارتباط با بازیکنان موفق‌تر عمل می‌کند. باور کنید کسی مثل کی‌روش هنوز نتوانسته در برقراری ارتباط با فوتبال و بازیکنان ما موفق باشد. من می‌گویم کی‌روش باید برود ولی نه به‌خاطر علم و توانایی‌اش، به‌خاطر اینکه برنامه‌هایش در فوتبال ایران هیچ کاربردی تا به امروز نداشته است.

برنامه‌های کی‌روش در فوتبال ایران جواب نداده و حالا وقت تغییر است. امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد و یک مربی ایرانی جانشین کی‌روش شود. اینطوری امیدوارکننده‌تر خواهد بود چون الان فوتبال ما نیاز دارد به جام جهانی برود. یک نکته دیگر را هم باید بگویم. من از کارشناسان می‌خواهم اینقدر نگویند این تیم پیر است. کجای تیم پیر است که برخی همه تقصیرات تیم ملی را گردن بازیکنان می‌اندازند؟ اغلب بازیکنان ما 30تا 32سال سن دارند. در فوتبال این سن اوج پختگی و تجربه است. اگر هم به اعتقاد برخی کارشناسان تیم ملی پیر باشد- که نیست- مقصر خود کی‌روش است. الان اگر به منصور پورحیدری هم گفته شود به تیم ملی برو با سر می‌رود اما متأسفانه بعضی‌ها سرشان را مثل کبک داخل برف کرده‌اند و واقعیت‌ها را نمی‌بینند. بازیکنان را می‌کوبند و از اشتباه‌های کی‌روش غافل هستند. این کار نادرست و اشتباه است و امیدوارم از اینگونه نقدها دست بکشند. ما در گروهی قرار داریم که ضعیف‌ترین تیم‌های قاره در آن هستند. حتی کره‌جنوبی هم دیگر آن تیم سال‌های قبل نیست و باید به‌راحتی از این گروه صعود کنیم اما شکل بازی تیم ملی ناامید‌کننده است.

من معتقدم تنها و تنها خود کی‌روش را تغییر دهند و پای حرفم هم هستم. این آقا باید برود. شاید خودم هم اگر رئیس فدراسیون بودم یک سال قبل او را استخدام می‌کردم اما الان وقت تغییر فرا رسیده است.

کد خبر 185870

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز