چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

فیروز کریمی: من مدتی پیش در فدراسیون فوتبال، این هشدار را به آقای آیت‌اللهی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال دادم که وضعیت تیم ملی نگران‌کننده است و احتمال نتیجه نگرفتن ما وجود دارد.

فیروز کریمی

ما با یکدیگر بحث فنی کردیم و اتفاقا ایشان هم دیدگاه‌هایی منطقی داشت و به مسائل فنی اشراف داشت. من بعد از بازی اول مقابل ازبکستان گفتم که این بازی را با خوش‌شانسی بردیم و آن زمان تاکید کردم که راه صعود به جام‌جهانی را برخلاف خیلی‌ها دشوار می‌بینم. ما با فوتبال‌مان این مسیر را طی نکرده‌ایم بلکه با اقبال مواجه شدیم ولی قرار نیست در فوتبال همیشه شانس نتیجه بدهد.

من معتقدم مشکل فوتبال ما کارلوس کی‌روش نیست بلکه فوتبال ما مریض است و تیم ملی هم از فوتبال باشگاهی سرچشمه می‌گیرد. شما ببینید که در حال‌ حاضر بهترین مربیان ما در گود نیستند و این موضوع به ضرر فوتبال است و شایسته‌سالاری وجود ندارد. من بحث حمایتی نمی‌کنم ولی وقتی مربیان ارزشمندی مثل فرهاد کاظمی در لیگ برتر نیستند یا امثال او را در سطح اول فوتبال ایران نمی‌بینیم، طبیعی است که فوتبال باشگاهی رشد نکند. ما قبل از این که بخواهیم در مورد کی‌روش حرف بزنیم باید به فکر حل مشکلات اساسی فوتبال خودمان باشیم و باید بگویم که مشکل این فوتبال، کی‌روش نیست. الان در فوتبال ما یک‌سری مربی هستند که امتحان خود را قبلا پس داده‌اند یا مربیان خارجی می‌آیند که معمولا فقط اسمشان باقی مانده است. وقتی این شرایط به‌وجود می‌آید، فوتبال رو به زوال می‌رود و باید این را درنظر گرفت که یک تیم ملی قوی از یک لیگ قوی تشکیل می‌شود.

ممکن است با اتفاقات مختلف به جام‌جهانی برویم ولی فوتبال ما بیمار است. هر مربی هم جای کی‌روش بیاید شرایط همینطور باقی خواهد ماند. البته من روی این مربی هم بحث دارم و معتقدم او باید از افراد قوی‌تر و فنی‌تر در کنار خودش استفاده کند. او نباید ترس و واهمه‌ای نسبت به جایگاهش داشته باشد و باید در مورد انتخاب افرادی که در کنارش هستند تأمل بیشتری کند. در فوتبال ایران افراد باتجربه و کاردانی وجود دارند که می‌توانند کمک کنند تا تیم ملی در این مسیر گرفتار نشود و قطعا یک مربی حرفه‌ای مثل کی‌روش هم می‌پذیرد که داشتن یک گروه قوی، بهتر از کار فردی است.در این میان وظیفه فدراسیون فوتبال هم در نوع خودش بسیار مهم است. برای فدراسیون بررسی وضعیت تیم ملی، برگزاری جلسات فنی، بحث و تبادل نظر و برخی مسائل دیگر باید اهمیت بیشتری داشته باشد؛ چراکه رسیدگی به شرایط تیم ملی و از‌دست‌ندادن جام‌جهانی بسیار حائز اهمیت است. من همچنان معتقدم که تیم ملی برای صعود به جام‌جهانی کار دشواری در پیش دارد و این مسیر اصلا آسان نیست. ما در سه بازی گذشته به‌قدری مشکلات فنی داشتیم که این موضوع منجر به از‌دست‌دادن امتیازهای حساسی شد و حالا باید برای ادامه بازی‌ها یک بازنگری اساسی در مورد مشکلات فنی صورت بگیرد.

کد خبر 185871

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز