معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور صبح دیروز در نشستی با خبرنگاران به مناسبت شروع هفته گردشگری و اعلام نامگذاری روزهای هفته گردشگری گفت: روز نخست از هفته گردشگری که همزمان با روز جهانی جهانگردی و از روز پنجشنبه آغاز می‌شود با عنوان گردشگری میراث طبیعی و انرژی پایدار تعریف شده که رویکرد آن به بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه ویژه به انرژی پایدار است.

جهانیان گفت: روز دوم از هفته گردشگری نیز با توجه به ولادت حضرت ثامن‌الائمه در روز جمعه با عنوان گردشگری، میراث معنوی، تمدن ایرانی و اسلامی است که رویکرد آن نیز بر معنویت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و توجه ویژه به میراث معنوی است. معاون گردشگری کشور در توضیح روز سوم از هفته گردشگری افزود: روز سوم از هفته گردشگری به رسانه‌ها اختصاص دارد که با نام گردشگری، رسانه و آموزش نامگذاری شده است. وی گفت: رویکرد این روز به آموزش و شناساندن میراث اسلامی و ایرانی به گردشگران خارجی و داخلی و حتی راهنمایان تورهاست.

به گزارش خبرنگارهمشهری،منوچهر جهانیان همچنین روز چهارم از هفته گردشگری را با عنوان گردشگری جایگزین نفت اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری این سال را سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کرده‌اند و گردشگری قادر به جذب سرمایه است این روز را به روز گردشگری جایگزین نفت اختصاص داده‌ایم. معاون گردشگری کشور همچنین درخصوص پنجمین روز از هفته گردشگری گفت: شعار این روز نیز گردشگری، سرمایه‌گذاری و رونق و شکوفایی اقتصادی است که جامعه میزبان نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.

به گفته جهانیان روز ششم از هفته گردشگری نیز استاندارد‌سازی‌ و ارتقای خدمات در بخش‌های مختلف با هدف بالا بردن سطح رضایت گردشگران است. جهانیان افزود: آخرین روز از هفته گردشگری نیز با عنوان گردشگری، هنر ماندگار و مفاخر ایرانی نامگذاری شده که به صنایع‌دستی و هنرهای ایرانی و هنرمندان این حوزه می‌پردازد.

وی تجدید بیعت با امام خمینی(ره)، غبارروبی مزار شهیدان و استقبال از گردشگران خارجی ورودی به کشور در فرودگاه امام خمینی(ره) را از برنامه‌های نخستین روز از هفته گردشگری اعلام کرد. جهانیان گفت:ایجاد تورهای تهرانگردی و استانگردی رایگان برای علاقه‌مندان نیز از برنامه‌های هفته گردشگری در تهران و دیگر استان‌های کشور است. معرفی 151روستای هدف گردشگری و هماهنگی‌های بین سازمانی با سازمان شهرداری‌ها و وزارت مسکن درخصوص طرح‌های زیرساختی در روستاهای هدف گردشگری از دیگر برنامه‌های روز پنجم است.

وی افزود: انعقاد تفاهمنامه میان گردشگری و سازمان شهرداری‌ها برای ساخت یکهزار مجتمع گردشگری در مبادی ورودی شهرهای کشور نیز از برنامه‌های هفته گردشگری است. به گفته جهانیان در روز پایانی از هفته گردشگری نیز برنامه‌های طبیعت گردی در پارک پردیسان اجرا می‌شود و همچنین رونمایی از سایت توریسم ایران به دوازده زبان برای بازارهای هدف گردشگری کشور انجام می‌شود. منوچهر جهانیان همچنین در پاسخ به این سؤال که معاونت گردشگری پیش‌بینی چه میزان سفر در هفته گردشگری در کشور را دارد افزود: با توجه به تخفیف‌هایی که در حوزه گردشگری گذاشته‌ایم و برنامه‌هایی که برای حوزه گردشگری پاییزه انجام شده و 10مسیر اصلی و 50 مسیر گردشگری فرعی را برای استان‌ها ارسال کرده‌ایم می‌توانیم پیش‌بینی رشد 30درصدی سفر نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته را داشته باشیم که تورهای رایگان نیز ما را به این مهم نزدیک می‌کند.

 

کد خبر 185698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز