نخستین روز از هفته گردشگری در حالی با حضور معاون گردشگری کشور در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد سپری شد که به گزارش خبرگزاری‌ها فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری سؤالاتی درخصوص دلیل اختصاص نیافتن ردیف بودجه به صنعت گردشگری، مطرح نشدن موضوع گردشگری در هیأت دولت و تعلق نیافتن درآمد ناشی از ورود گردشگر به کشور برای توسعه صنعت گردشگری مطرح کردند که براساس اعلام خبرگزاری میراث فرهنگی، معاون گردشگری کشور پاسخی برای این سؤالات نداشته است.

روز پنجشنبه گذشته همزمان با 27سپتامبر که در تقویم جهانی به‌نام روز جهانی جهانگردی شناخته می‌شود در سراسر جهان جشنی برپا شد.

در مراسم امسال ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران به‌عنوان یکی از سخنرانان این روز با ارائه دو پیشنهاد در حوزه گردشگری گفت: برای توسعه گردشگری نیازمند عزم جدی تمام ارگان‌ها هستیم و تشکیل یک کمیته از رؤسای تمام این ارگان‌ها به‌منظور پیشبرد اهداف در حوزه گردشگری را پیشنهاد می‌کنم.

وی با اشاره به آنکه سازمان میراث و گردشگری دارای بدنه کارشناسی بسیار قوی‌ای است، افزود: کارشناسان می‌توانند مدیران را در پیشبرد اهداف یاری دهند ولی با وجود چنین بدنه کارشناسی‌ای در این سازمان نمی‌دانم چرا این حرکت کند پیش می‌رود. رئیس جامعه تورگردانان ایران همچنین درخصوص چرایی نبود اختصاص بودجه به بخش گردشگری پرسشی را مطرح کرد و گفت: با آنکه در حال حاضر رئیس سازمان میراث و گردشگری در زمره مشاوران رئیس‌جمهور قرار می‌گیرد، ولی نمی‌دانم چرا بحث گردشگری در هیأت دولت مطرح نمی‌شود و چرا برای توسعه گردشگری قدمی برداشته نمی‌شود؟

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه 66 میلیون نفر معادل 88 درصد مردم کشور در طول تابستان حدود 200 میلیون سفر را تجربه کردند تأکید کرد: بودجه‌ای برای اختصاص دادن به تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور درنظر گرفته نشده است. وی گفت: سهم سازمان میراث و گردشگری از درآمد حاصل از ورود گردشگران به کشور بسیار ناچیز است و این درآمد در میان سازمان‌های مختلفی ازجمله راه، هلال احمر، وزارت خارجه و. . . تقسیم می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: میزان درآمد حاصل از ورود مسافر به کشور در سال گذشته 20میلیارد تومان بود و این درحالی است ‌که تنها چند درصد از این مبلغ به سازمان میراث و گردشگری اختصاص یافت که هنوز به این سازمان داده نشده است. از دیگر سو درصدد هستیم سهم خود را تا 15درصد افزایش دهیم تا شاید بتوانیم بودجه‌ای برای انجام تبلیغات و معرفی جاذبه‌ها فراهم کنیم.

کد خبر 186096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز