فاز نخست ایجاد شهر فرودگاهی و گردشگری در قم به همراه بهره‌برداری از نخستین فرودگاه بین‌المللی بخش خصوصی در قم 22بهمن‌ماه سال‌جاری افتتاح می‌شود.

منطقه گردشگری - سلفچگان - قم

محمدعلی شفیعی، مجری ایجاد شهر فرودگاهی و گردشگری منطقه آزاد سلفچگان قم که ایجاد نخستین فرودگاه خصوصی این منطقه را نیز بر عهده دارد با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران و در آستانه هفته گردشگری گفت: از آنجا که برخی کارشناسان ایجاد فرودگاه بین‌المللی در قم را اقتصادی نمی‌دانستند تصمیم به ایجاد یک شهر گردشگری در کنار مجتمع فرودگاهی قم گرفتیم تا همچون ترکیه و امارات به موضوع مسافرسازی نیز بپردازیم.

شفیعی با اشاره به اینکه شهر گردشگری فرودگاهی قم در منطقه نمونه گردشگری طرلاب در استان قم قرار دارد افزود: شهر گردشگری طرلاب در فاز نخست دارای 400واحد سوئیت برای اقامت گردشگران است. وی گفت: فاز نخست این طرح با شعار از یک دلار تا هزار دلار برای گردشگران در 22بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد چون امکان اقامت گردشگران از آلاچیق تا ویلاهای شش‌خوابه و چهار‌خوابه در این مجموعه را فراهم می‌کنیم.
محمدعلی شفیعی متراژ شهر جدید گردشگری در استان قم را نزدیک به 14هزار هکتار دانست و اعلام کرد که فاز نخست آن در سه‌هزار و پانصد هکتار ایجاد می‌شود. وی افزود: در مجتمع عظیم فرودگاهی و گردشگری استان قم امکان نشست و برخاست هواپیماهای کوچک و بزرگ وجود دارد و مجموعه‌های ورزشی و سنتی همچون دو حمام سنتی به سبک معماری صفوی و هخامنشی در شهر گردشگری طرلاب نیز در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست این طرح با حضور رئیس مجلس در 22بهمن‌ماه سال89 شروع شده است افزود: فاز نخست پروژه شهر گردشگری و فرودگاهی استان قم 400میلیارد تومان هزینه دارد. شفیعی افزود: فاز دوم این طرح نیز دو هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. به گفته وی، این پروژه از بزرگ‌ترین پروژه‌های گردشگری کشور است. مجری ساخت شهر گردشگری و فرودگاهی قم همچنین از بسترسازی برای همکاری انبوه‌سازان تهران و قم برای ساخت 50هتل در این مجموعه گردشگری خبر داد.

مهندس رجب مهرجویی، مدیر طرح فرودگاه بین‌المللی قم نیز که مدتی عضو کمیته گردشگری استان تهران بود به خبرنگاران گفت: توسعه آینده هوانوردی در دنیا متوازن با توسعه صنعت گردشگری است.
وی با اشاره به اینکه از 54فرودگاه کشور، 53فرودگاه زیانده هستند تأکید کرد: تنها فرودگاه امام خمینی(ره)، مهرآباد و فرودگاه مشهد سودآور بوده‌اند که با ایجاد شهر فرودگاهی و گردشگری سلفچگان این فرودگاه به سوددهی بیشتر از فرودگاه امام خمینی می‌رسد.

 

کد خبر 184638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز