دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی گردشگری از تمام گردشگرانی که مقصدها و امکانات توریستی دوستدار محیط‌زیست را انتخاب می‌کنند و حتی از کسانی که به‌سادگی، میزان مصرف دستمال و حوله کاغذی خود را کاهش می‌دهند، سپاسگزاری کرد.

گردشگری

 بان کی مون، با اشاره به سفر یک میلیارد گردشگر بین‌المللی در سال 2012از گردشگران خواست درنظر داشته باشند که یک اقدام ساده و کوچک توسط هریک از این یک میلیون انسان، مجموعا چه اثر بزرگی بر محیط‌زیست دارد. در بیانیه بان کی مون که خبرگزاری میراث فرهنگی نیز آن‌را منتشر کرده، آمده است: همچنان که در کنفرانس ریو 20بر نقش گردشگری مبتنی بر مدیریت و طراحی صحیح در توسعه پایدار تأکید شد، صنعت گردشگری سهم بسزایی در ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی توسعه پایدار دارد. در بخش دیگری از این پیام آمده است: بسیاری از فعالان در صنعت گردشگری نقشی هدایتگرانه در توسعه راهکارهای مربوط به انرژی پاک، روش‌های کاهش مصرف انرژی و کاهش انتشار کربن از خود نشان داده‌اند.

بان کی مون در بخش پایانی این پیام گفت: هر فردی در زمینه گردشگری پایدار نقشی برعهده دارد. وی با تحسین فعالان صنعت گردشگری که در تلاش برای توسعه انرژی پایدار هستند، افزود: از تمام گردشگرانی که مقصدها و امکانات توریستی دوستدار محیط‌زیست ومؤسسات توریستی حساس به محیط‌زیست را در سفرهای خود انتخاب می‌کنند، حتی از کسانی که به سادگی، تنها میزان مصرف دستمال وحوله کاغذی خود را کاهش می‌دهند ، سپاسگزارم.

کد خبر 186098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز