همشهری آنلاین: به دنبال انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) در یک نشریه فرانسوی، فرانسه روز جمعه 31 شهریور سفارتخانه‌ها و مدارس خود در ۲۰ کشور جهان را تعطیل می‌کند.

france

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوی «لوپوئن»، وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: به دنبال انتشار کاریکاتورهای پیامبر در نشریه طنز فرانسوی «شارلی هبدو»، فرانسه روز جمعه آینده از بیم بروز خشونت در جهان اسلام، سفارتخانه‌ها و مدارس خود در 20 کشور جهان را تعطیل می‌کند.

«لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس اعلام کرد: «ما دستور‌العمل کلی در این باره را صادر کرده‌ایم و امیدواریم که حادثه‌ای رخ ندهد اما در عین حال تدابیر احتیاطی را اتخاذ می‌کنیم.»

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، این تعطیلی که در روز برگزاری نماز جمعه مسلمانان صورت می‌گیرد شامل مدارس، سفارتخانه‌ها،کنسولگری‌ها و دیگر مراکز فرهنگی خواهد بود.

به دنبال انتشار فیلم آمریکایی-اسرائیلی اهانت‌کننده به پیامبر اسلام(ص)، مجله طنز فرانسوی «شارلی هبدو» در شماره روز چهارشنبه خود اقدام به چاپ کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر کرد.

کد خبر 185145
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز