سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس« ایران من»، مشتمل بر مجموعه عکس‌هایی درباره ی موسیقی، فرهنگ و پوشاک اقوام مختلف ایرانی بیستم مهر ماه، همزمان با افتتاح نگارخانه مرکز هنرپژوهی نقش جهان، افتتاح خواهد شد.

پوشاک

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر بهمن کاظمی که برپا کننده این نمایشگاه است، درباره محوریت اصلی موضوع این نمایشگاه گفت: «این نمایشگاه حضور اقوام مختلف ایرانی را که سالهاست در کنار هم گرد آمده اند و موسیقی قومیت های اصیل ایرانی را که ریشه در دوران باستان دارند را نمایش می‌دهد».

وی افزود: «این نمایشگاه با محوریت کاربردی پوشاک اقوام ایرانی که در حال حاضر اولویت اصلی برنامه های مرکز نقش جهان است، برگزار می‌شود.

در آینده نیز با توجه به پتانسیل های موجود، کارگاه های مرتبطی را در این مرکز برگزار خواهیم کرد».

دکتر کاظمی درباره انگیزه اصلی برپایی نمایشگاه عکس«ایران من» گفت: «انگیزه اصلی برپایی این نمایشگاه، نشان دادن پوشش‌های قومی مردم ایران است که بر سر سفره های مختلف گرد هم آمده اند.

همچنین هدف دیگر برپایی این نمایشگاه آشنایی با فرهنگ و خرده فرهنگ های مختلف کشوراست که همگی در هویت ایرانی اشتراک دارند».

او در ادامه افزود:« عکس های موجود در این نمایشگاه بخش کوچکی از چهل هزار قطعه عکس و سه هزار قطعه فیلمی است که بین سالهای 1375 تا 1378، زمانی که در بین قومیت های مختلف ایرانی حضور داشتم و با آنها زندگی می‌کردم، عکاسی شده است.

در میان این عکسها موضوعاتی از قبیل: موسیقی های اقوام، کارآواها، موسیقی حماسی، موسیقی مذهبی، موسیقی شادمانه یا پایکوبی‌ها، لالایی‌ها، موسیقی‌های آیینی و گونه های دیگری که شامل موسیقی‌های باستانی است، گنجانده شده است».

کاظمی همچنین از افتتاح نمایشگاه‌های مشابهی در کشورهای گرجستان، ایتالیا و ترکیه در آینده خبر داد.

این نمایشگاه، 20 مهر ماه راس ساعت 17 در نگارخانه مرکز هنرپژوهی نقش جهان افتتاح خواهد شد.

کد خبر 184996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز