چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آرت مسکو، چهارشنبه 19 سپتامبر(29 شهریور) در حالی آغاز به کار می‌کند که یکی از تم های محوری این دوره‌اش به مطالعه هنر ایران اختصاص دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، شانزدهمین دوره آرت مسکو، با استقبال جالب توجه گالری‌های معتبر از سراسر دنیا مواجه شده است و این امیدواری را بوجود آورده که بازار هنر نوظهور و پر قدرتی در آن منطقه پدید آید.

این رویداد بین‌المللی، جهت شناساندن توانمندی‌های هنرهای کشورهای مختلف به مردم روسیه، در این دوره به ارائه پلان‌های مطالعاتی درباره هنر ایران پرداخته است و گویا در این مسیر از هنر ایران در سه شاخه هنر سنتی(کلاسیک)، هنر مدرنیستی و هنر معاصر نمونه‌هایی را به تماشا می‌گذارد.

از ایران گالری‌های اثر و آریانا، بنا به اهداف و رویکردهایشان با در اختیار گرفتن دو غرفه(شماره‌های هشت و پانزده) آثار هشت هنرمند سه نسل مختلف کشورمان را در این رویداد رو به رشد ارائه داده‌اند که بخش های مهم از هنرهای مدرنیستی و معاصرمان را معرفی می‌کند.

گالری اثر که در عرصه هنر معاصر فعال است و حضوری مستمر و پر رنگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی دارد، با چهار هنرمندش احمد مرشدلو، سمیرا علیخانزاده، بابک روشنی نژاد و رضا عظیمیان در مسکو حاضر است که هر یک جلوه‌هایی از معاصریت در هنر را در آثارشان بازتاب می‌دهند.

گالری آریانا که تیرماه گذشته در خانه باغی وسیع و 500 متر فضای نمایشگاهی تاسیس شد و عنوان استانداردترین گالری پایتخت را از آن خود کرد، در نخستین حضور بین‌المللی‌اش آثار چهار هنرمند صاحب سبک و پیشکسوت را به نمایش گذاشت.

«آریانا» که با محوریت باز معرفی و هنر مدرنیستی ایران به خصوص هنرمندان دهه‌های 40 و 50 خورشیدی پا به عرصه گذاشته است؛ در مسکو آثار سه هنرمند بزرگ ایران، آیدین آغداشلو، سید محمد احصایی و حسین زنده رودی را در کنار هنرمند صاحب سبک و شناخته شده‌ کشورمان فرهاد مشیری ارائه داده است.

بدیهی است آرت فرها و نمایشگاههای بین‌المللی، مهم ترین و پیشرفته ترین راهکار برای معرفی هنر هر سرزمینی ست و از اساس دنیای هنر و حتی حراجی‌ها، چهره‌های شاخص و نخبه را از این رویدادهای کاملا هنری شناسایی می‌کنند.

از این رو حضور مستمر گالر‌یهای خصوصی ایران در این نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است هر چند که با نوسانات ارزی و افزایش بی رویه قیمت ارزهای خارجی امکان حضور در این رویدادهای تعیین کننده، بسیار دشوار شده است.

آرت مسکو تا یکشنبه 23 سپتامبر(دوم مهر) ادامه خواهد داشت.

کد خبر 185082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز