همشهری آنلاین: نمایش‌های خیابانی یادواره "قبله تهران" از عصر 27 شهریور در سطح بوستان‌ها و مراکز فرهنگی و هنری شهرری اجرا می‌شوند.

نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، دبیر نخستین یادواره "قبله تهران" با اعلام این خبر، افزود: 6 اثر نمایشی به بخش نهایی یادواره راه یافته و از امروز (27 شهریور ماه) به مدت سه روز و هر نمایش روزی 2 اجرا خواهند داشت و قرار است 2 نمایش برتر را در بخش خیابانی جشنواره سراسری تئاتر ماه ارائه کنیم.

کوروش زارعی مفاخر، اندیشمندان، هنرمندان، نام آوران گذشته و حال شهرری و معرفی بهتر سیره حضرت عبدالعظیم‌ الحسنی(ع) را از محورهای نخستین یادواره "قبله تهران" دانست و گفت: شهرری قدمت تاریخی زیادی دارد و شخصیت‌های تاثیرگذار و مهمی در این شهر زیسته‌اند و ما با برگزاری این یادواره سعی داریم تا این این گنجینه‌های مذهبی، فرهنگی، علمی و ... را بیشتر به مردم بشناسانیم.

وی افزود: فراخون یادواره در سطح استان تهران توزیع و حدود 30 طرح نمایشی به دبیرخانه یادواره ارسال شد که از میان 20 طرح برای بازبینی انتخاب شد و هیئت بازبینی متشکل از سیروس همتی، حجت‌الله ناظری و بنده نمایشها را مورد بازبینی قرار دادیم.

دبیر یادواره "قبله تهران" تصریح کرد: امیدواریم برگزاری مطلوب این یادواره باعث شود تا در سالهای آتی با اختصاص بودجه بیشتر در بخش‌های نمایش‌نامه‌نویسی ، تئاتر صحنه‌ای و ... این یادواره را گسترش دهیم.

زارعی موضوعات و کیفیت آثار یادواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌ حضور پربرکت کریم اهل بیت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به آثار تولیدی نخستین یادواره "قبله تهران" سمت و سوی ارزشی، مذهبی و دینی داده است.

دبیر یادواره "قبله تهران" در پایان تاکید کرد: به دلیل حضور گروه‌های جوان در قالب یک ورک شاپ پارامترها و عناصر تئاتر خیابانی برای هنرمندان شرکت‌کننده تشریح و تمامی تمهیدات لازم اندیشده شده تا همایش مطلوب و با کیفیتی برگزار شود.

نخستین یادواره "قبله تهران" در قالب نمایش خیابانی به همت حوزه هنری استان تهران مرکزری در دو بخش زندگینامه، خاطرات و داستان‌های مرتبط با: 1- مفاخر متولد و ساکن شهرری 2- مفاخر مدفون شده در شهرری و بخش ویژه: حضرت عبدالعظیم الحسنی، از 27 شهریورماه سالجاری به مدت سه روز در سطح بوستان‌ها و مراکز فرهنگی و هنری شهرری برگزار می‌شود.

کد خبر 184822

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز