همشهری آنلاین: نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از سالها فعالیت هنری بهرام شاه محمدلو در زمینه تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان تقدیر می‌کند.

بازیگر و کارگردان تئاتر

به گزارش همشهری آنلاین، بهرام شاه محمدلو از هنرمندان پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان که از سال 47 با بازی در نمایش تلویزیونی "داش آکل" فعالیت هنری خود را آغاز کرد، پس از نزدیک به 4 دهه فعالیت در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و آموزش، همزمان با برپایی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

این هنرمند شناخته شده تئاتر کشور با کارگردانی 31 اثر نمایشی، بازی در 70 نمایش و برنامه تلویزیونی و سالها تدریس در زمینه بازیگری و تولید تلویزیون یکی از پرکارترین و موثر ترین هنرمندان تئاتر در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود.

از این کارگردان آثار به یادماندنی همچون "ترب"، "خرس و کوزه عسل" ، "آه اسفندیار مغموم"، "باران،باران" ، "آهسته !محل عبور بچه‌ها" ، "بچه ها بیاین تماشا" ، "آدینه" ، " یک جفت کفش برای زهرا" ،"خبرچین" ، "تئاتر نوجوانی" ، "رنگین کمان" ، "تپلی" ، "طنزهای نمایشی" ،"فینگیل" ، "دربارگاه شاه" ، "نیمه پنهان ماه" ، "زیرگنبد کبود" ،"علاالدین" ، "خانه آبی" و ... در ذهن تمامی مخاطبان تئاتر و تلویزیون به یادگار مانده است.

نمایش "یک جفت کفش برای زهرا" که در دهه 60 و در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت موجی تازه در تئاتر نوجوان ایجاد کرد که شکوفایی نمایش‌های نوجوان در این دهه را نیز در پی داشت.

بهرام شاه محمدلو پس از دوری چندساله از بازیگری تئاتر در سال 86 با بازی در نمایش افرا به کارگردانی بهرام بیضایی به تئاتر بازگشت و از آن به بعد درنمایش‌های "یکی مثل همه"(88) ، "هملت شاهزاده کوچولوی دانمارک"(88) ،"اسب، سیب، بهار"(90)‌،"به دنبال بخت"(90)و "دولیتر در دولیتر صلح"(90-91) به ایفای نقش پرداخته است.

بزرگداشت این هنرمند پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار خواهد شد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 16 تا 22 مهر با دبیری شهرام کرمی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 184558

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز