همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه به نقل از نیروهای ائتلاف ناتو در افغانستان اعلام کرد که در حمله روز شنبه به یک پایگاه نظامی، شش فروند هواپیمای نظامی هاریر(Harrier) آمریکایی منهدم شدند.

انهدام 6 فروند هواپیمای نظامی آمریکا در افغانستان

به گزارش ایسنا، هنوز جزئیات بیشتری از این خبر اعلام نشده است اما فاکس نیوز گزارش کرده پایگاه هدف قرار گرفته شده یک پایگاه در جنوب افغانستان بوده و به طور مشترک مورد استفاده نیروهای آمریکایی و انگلیسی قرار می‌گیرد.

بنابر این گزارش نام این پایگاه باستیون بوده و در استان هلمند قرار گرفته است و در حمله روز شنبه با آر.پی.جی و سلاح‌های سبک هدف قرار گرفته است.

به گزارش فاکس نیوز در حمله صورت گرفته دست کم  شش فروند هواپیمای نظامی منهدم شده و سه فروند دیگر نیز آسیب دیده‌اند.

سخنگوی این پایگاه نیز اعلام کرد که طی این حمله دو عضو نیروهای ائتلاف کشته شدند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که دو تفنگدار دریایی آمریکا به دنبال حمله شبه‌نظامیان طالبان به این پایگاه در جنوب افغانستان کشته شده‌اند.

این در حالی است که یک سخنگوی ناتو اعلام کرد که در زمان این حمله شاهزاده هری در این پایگاه حضور داشته اما آسیبی به وی وارد نشده است.

ناتو خسارات ناشی از حمله طالبان را بی سابقه توصیف کرد

یک سخنگوی نیروهای ناتو در افغانستان میزان خسارات ناشی از حمله طالبان به پایگاه ˈباستیونˈ در استان هلمند را بی سابقه توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه یکشنبه از کابل گزارش داد که سرهنگ دوم ˈهاگن مسرˈ اعلام کرد، در این حمله که جمعه شب صورت گرفت و یک دوجین نیروی طالبان که اونیفورم های نظامی آمریکایی به تن داشتند و مسلح به سلاح، آر پی جی و خمپاره بودند شش فروند جت جنگنده نظامی آمریکا و سه ایستگاه سوخت گیری منهدم شد و شش آشیانه هواپیما نیز تخریب شد.

درحمله نیروهای طالبان به پایگاه مستحکم ˈباستیونˈ دو نظامی آمریکایی کشته و حداقل پنج تن دیگر مجروح شدند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که حداقل 11 تن از تظاهرکنندگان معترض به انتشار فیلم توهین آمیز به حضرت محمد (ص) در مصر، لبنان، سودان، تونس و یمن جان خود را از دست دادند.

هشت غیرنظامی طی حمله هوایی در شرق افغانستان کشته شدند

از سوی دیگر سخنگوی استانداری لغمان افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که هشت غیرنظامی افغان بر اثر حمله هوایی نیروهای خارجی در این استان کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا سرحدی زواک به رسانه ها گفت: این افراد دیشب زمانی کشته شدند که نیروهای خارجی در شهرستان الینگار در منطقه نورعلم مواضع افراد گروه طالبان را بمباران کردند.

گفته می شود که در میان کشته شدگان زنان نیز وجود دارد.

نیروهای خارجی مستقر در افغانستان تاکنون در رابطه به کشته شدن غیرنظامیان در حمله هوایی شب گذشته ابراز نظری نکرده اند.

کد خبر 184720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز