مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: افزایش نظارت بر عملکرد تاکسیها، ابلاغ نرخ نهایی کرایه سرویس مدارس تا قبل از مهرماه، اجرای طرح های مطالعاتی استفاده تاکسیهای پر سرنشین از خطوط ویژه و برگزاری جشنواره شمسه تاکسیرانی از محورهای نشست خبری مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بود.

به گزارش مهر، عباد الله رمضانی مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی شهردار تهران در نشست خبری مشترک با سازمان تاکسیرانی از برگزاری جشنواره شمسه در سازمان تاکسیرانی خبرداد و گفت: از زمانی که شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است برنامه‌هایی برای بستر سازی تحقق این شعار آغاز شده که یکی از نمونه های آن برگزاری جشنواره شمسه از سال گذشته است.

وی با بیان اینکه امسال تکامل این جشنواره یکی از سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری را نیز برای نمونه انتخاب و این جشنوره را برگزار کردیم گفت: هویت بخشی به رانندگان تاکسی و تغیر نگاه شهروندان به این مجموعه بزرگ یکی از اهداف این جشنواره است و شعار آن شهروند و محله به تاکسیران فکر می‌کند و تاکسیران به محله و شهرش فکر می‌کند است.

رمضانی با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: تاکسی رانی و حمل و نقل شهری، کسب حلال، روابط اجتماعی، بهداشت روحی و روانی و تاکسی ران سفیر فرهنگی، تاکسی ران سرمایه اجتماعی، بخشی از محور های این جشنواره است ه پیش بینی می کنیم 550 هزار خانواده تاکسی رانی تهران درآن حضور داشته باشند.

در ادامه این نشست محمد احمدی بافنده مدیر عامل سازمان تاکسی رانی این جشنواره را در جهت ارتقاء شان اجتماعی رانندگان تاکسی موثر دانست و گفت: رانندگان تاکسی مظلوم ترین قشر جامعه هستند که با 15 ساعت کار همیشه شرمنده خانواده‌هایشان هستند و باید ارزش اجتماعی آنها به جایگاه واقعی خود ارتقا پیداکند.

افزایش نظارت بر تاکسی‌ها از ابتدای مهر ماه

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در ادامه این نشست با اشاره به انتقاد برخی نسبت به نظارت ناکافی و فعالیت تاکسی‌ها پاییتخت گفت: سیستم جدیدی طراحی شده تا سازمان بازرسی تاکسی با 120 واحد کشت از ابتدای مهر ماه برعملکرد تاکسی‌ها نظارت داشته باشد. با افزایش نظارت‌ها امکان استفاده تاکسی به عنوان وسیله‌ای جهت باربری، استفاده‌های شخصی، شناسایی و بر‌خورد می‌شود

نرخ کرایه سرویس مدارس تا قبل از مهرماه ابلاغ می‌شود

احمدی بافنده درادامه با اشاره به احتمال تصویب 15 درصدی افزایش نرخ سرویس مدارس گفت: 25 درصد هزینه سرویس مدارس صرف هزینه‌های پیمانگار، مدرسه و شرکت‌ها می‌شود و تمام درآمدهای این قراراداد به رانندگان پرداخت نمی‌شود بنابراین از اعضای شورا درخواست می‌کنیم با افزایش 15 درصدی موافقت و با رایزنی‌هایی که انجام شده این مصوبه تا قبل از مهر ابلاغ شود.

استفاده از چراغ گردان سرویس مدارس محدود است

مدیر عامل سازمان تاکسی رانی با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس مدارس تنها درهنگام پیاده و سوار کردن دانش آموزان اجازه استفاده این چراغ گردان را دارند گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با پلیس راهور استفاد از چراغ هشدار در معابر تنها مختص پلیس است و رانندگان اجازه ندارند در طول مسیر از این چراغ استفاده کنند.

شروط ورود خودروهای پلاک سفید سرویس مدارس یه محدوده طرح ترافیک

مدیر عامل سازمان تاکسی رانی درادامه این نشست با بیان اینکه در صورتی که امکان بکار گیری تاکسی در برخی از مسیر‌ها نباشد، خودروهای مورد تایید سازمان تاکسی‌رانی که برچسب سرویس مدارس دارند امکان ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند که در این صورت می‌توان اقدامات لازم درخصوص سوء استفاده‌های احتمالی شده است و پلاک خودروهای مورد تایید در سیستم‌های نظارتی هوشمند به ثبت رسیده است.

احمدی بافنده گفت، در سال گذشته 14 هزار تاکسی به عنوان سرویس مدارس به کار گرفته شده‌اند که تلاش می‌کنیم ا ین رقم را درسال جاری به 20 هزار خودرو برسانیم.

ورود تاکسی‌ها به خطوط ویژه دردست مطالعه

این مقام مسئول در شهرداری با اشاره به طرح یکپارچگی معابر گفت: بر اساس این طرح مطالعاتی استفاده از ظرفیت خطوط ویژه برای تاکسی‌های بالای 3 سرنشین است.

کد خبر 184211
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز