مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه شهری: امسال 17هزار تاکسی فرسوده در نوبت نوسازی هستند ولی هنوز یک دستگاه از آنها نوسازی نشده است.

محمد احمدی بافنده مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران دیروز در نشستی با خبرنگاران با ابراز تأسف بابت اینکه تاکسیرانی کمترین اختیار را در نوسازی ناوگان تاکسیرانی دارد، گفت: از ابتدای سال تاکنون هشت هزار تاکسی برای نوسازی ناوگان اقدام کرده‌اند اما هنوز به مرحله اسقاط نیز نرسیده‌اند.

این درحالی است که به گفته بافنده قرار بود امسال نسل تاکسی‌های فرسوده از پایتخت برچیده شود اما به‌دلیل چالش‌های پلیس راهور و خودروسازان هنوز زمان مشخصی برای تحویل خودروهای جدید (پژو و سمند) مشخص نیست زیرا پلیس معتقد است که خودروهای انتخابی باید حداقل تجهیزات فنی را برای تاکسی‌شدن داشته باشند که این دو خودرو شرایط لازم را ندارند. در عوض اگر سود گمرکی و عوارض خودروی مگان و ال90 را برای ورود تجهیزات اولیه این خودروها صفر کنند از لحاظ قیمت مناسب ناوگان تاکسیرانی می‌شوند.

یکی دیگر از محورهای مورد اشاره احمدی بافنده کمبود جایگاه‌های گازرسانی بود. وی در این‌باره گفت: روزانه 20هزار تاکسی به‌مدت سه ساعت در جایگاه‌های سوخت معطل می‌شوند (یک سوم وقت ناوگان تاکسیرانی) که می‌توان کمبود تاکسی در سطح شهر را به همین دلیل دانست.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با گلایه از کاهش60 لیتر بنزین رانندگان تاکسی در خردادماه که هنوز به کارت آنها ریخته نشده گفت: دولت می‌تواند از محل صرفه‌جویی سوخت سهمی را به تاکسیرانی اختصاص دهد اما تاکنون یک ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها به تاکسیرانی پرداخت نشده است ‌و کسی هم صدایش درنمی‌آید.وی تجهیز تاکسی‌ها به سیستم سوخت گاز را غیراستاندارد دانست و گفت: بیشتر خودروهای فرودگاه‌ها به همین دلیل صندوق عقب ندارند که آنها را ناکارآمد کرده است.

30هزار راننده تاکسی بالای 50سال فاقد بیمه هستند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ادامه به بحث بیمه رانندگان بالای 50سال اشاره کرد و گفت: بیش از 30هزار راننده تاکسی بالای 50سال سن دارند که روزانه 15ساعت در خودروهای غیراستاندارد در حال جابه‌جایی مسافران هستند ولی متأسفانه این رانندگان از هیچ‌گونه بیمه‌ای برخوردار نیستند اما امسال بیمه تکمیلی شخص راننده از طریق شورای شهر تهران حل شده است.

وی با اشاره به اینکه 12هزار راننده تاکسی بالای 60 سال مشغول به فعالیت هستند، گفت: ‌اگر دولت از بازنشستگی این تعداد حمایت کند 12هزار فرصت شغلی جدید برای جوانان ایجاد می‌شود.

بافنده در بخش دیگری از مصاحبه‌خود با خبرنگاران به طرح استقبال از مهرماه پرداخت و گفت: قرار است پیش‌بینی‌‌های لازم درباره شناسایی مدارس و تعداد تاکسی مورد نیاز برای سرویس‌دهی به آنها انجام شود.

کد خبر 179345
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز