مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در سال91 نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شده و 17هزار تاکسی فرسوده هوای تهران را تهدید می‌کنند.

محمد احمدی بافنده با اشاره به توقف روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: هیچ اتفاقی از ابتدای سال91 تاکنون درخصوص نوسازی تاکسی‌های پایتخت نیفتاده درحالی‌که قرار بود تمام خودروهای تولیدشده در سال‌های پیش از 83 شامل 17هزار تاکسی، نوسازی شوند. وی ادامه داد: به جز تهران در سایر شهرها نیز جایگزین شدن تاکسی‌های فرسوده متوقف شده و ما برای حل این مشکل با هر نهاد و مسئولی که می‌توانستیم مکاتبه و رایزنی کردیم اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

احمدی بافنده با اشاره به 600 تاکسی فرسوده‌ای که از سال90 اسقاط شده اما تاکسی‌های نو به صاحبانشان تحویل نشده بود، تأکید کرد: تمام تعهدات سال90 به رانندگان داده شد و برای واگذاری این تعداد تاکسی رایزنی‌های بسیاری با پلیس راهور انجام دادیم و آنها قبول کردند خودروهای سال90 را شماره‌گذاری کنند اما حاضر نیستند خودروهای ناایمن را در سال91 به‌عنوان تاکسی شماره‌گذاری کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به افزایش آلودگی هوا در پاییز و زمستان گفت: 17هزار تاکسی فرسوده که فاقد معاینه فنی هم هستند و یک‌چهارم ناوگان تاکسیرانی را تشکیل می‌دهند تهدیدی برای آلودگی هوا در این فصل‌ها به شمار می‌آیند. به گفته بافنده در سال91 تعداد اندکی از تاکسی‌ها اسقاط شده و صاحبان آنها در حال پرداخت اقساط وام هستند اما هنوز یک خودرو نیز تحویل داده نشده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه برخی از تاکسی‌های فعال در فرودگاه‌ها متعلق به سال‌های قبل از 83 هستند، گفت: اگر این تعداد تاکسی فرسوده نوسازی شوند در زیبایی چهره شهر و پاکیزگی هوا مؤثرخواهند بود. همچنین این نگرانی برای ما وجود دارد که این خودروها در ناوگان سرویس مدارس استفاده شوند درحالی‌که ما دوست داشتیم تاکسی‌های نو با ایمنی بسیار بالا به‌عنوان سرویس مدارس به‌کار گرفته شود.

کد خبر 184257
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز