گروه شهری: از هفته آینده پرداخت الکترونیک کرایه به‌صورت آزمایشی در 100تاکسی تهران آغاز می‌شود.

میثم مظفر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: این طرح برای نخستین بار توسط سازمان تاکسیرانی در 10تاکسی ویژه، 10ون و 80تاکسی خطی که از میدان صادقیه به نقاط مختلف شهر می‌روند اجرا می‌شود.
مظفر با اشاره به دو شیوه پرداخت آنلاین و آفلاین کرایه در تاکسی‌ها خاطرنشان کرد:

در این طرح 90تاکسی خطی و ون به‌طور آفلاین و 10تاکسی ویژه به‌طور آنلاین خدمات پرداخت الکترونیک را ارائه می‌دهند. در سیستم پرداخت آنلاین امکان پرداخت‌های کارت‌های بانکی عضو شتاب وجود دارد و پرداخت آفلاین به کارت‌های مترو و اتوبوس محدود می‌شود. وی با بیان اینکه هدف از اجرای فاز نخست طرح آسیب‌شناسی است، تصریح کرد: تا‌کنون در اغلب کشورهای توسعه‌یافته که پرداخت الکترونیک صورت می‌گرفته، پرداخت‌ها آنلاین بوده و پرداخت آفلاین که محدود به سیستم شهرداری و خدمات شهروندی است در جهان کم‌نظیر است که مورد تأکید شهردار تهران نیز بوده است.

بنا براین گزارش با توجه به اینکه امکان دارد تاکسیرانان با اجرای این طرح نسبت به دریافت روزانه و درآمد روزانه‌شان نگرانی داشته باشند، با هماهنگی با بانک شهر همزمان با اجرای طرح به‌طور میانگین درآمد یک هفته تاکسیرانان به‌حساب آنها ریخته می‌شود که نگرانی برای درآمدشان وجود نداشته باشد.

کد خبر 199121
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز