مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از رایزنی با شورای شهر و فرمانداری تهران خبر داد و پیش‌بینی کرد که فرمانداری اعتراضی به مصوبه شورا برای افزایش نرخ کرایه‌ها نداشته باشد.

رضا قاضی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شورای شهر تهران با افزایش متوسط 31.5 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جدید موافقت کرده است، گفت: این مصوبه در روزهای پایانی اسفندماه توسط شورا به فرمانداری ارسال شده است.وی ادامه داد: فرمانداری برابر قانون 15روز کاری مهلت دارد تا به این مصوبه اعتراض کند و درصورتی که این مهلت به اتمام برسد و اعتراضی از سوی فرمانداری به شورای شهر تسلیم نشود، تاکسیرانی بلافاصله نسبت به افزایش نرخ کرایه‌ها اقدام خواهد کرد.

قاضی با بیان اینکه فرمت برچسب‌ نرخ کرایه‌ها در سال جدید طراحی شده است، گفت: به محض اینکه امکان اجرای مصوبه افزایش کرایه‌ها با اتمام مهلت قانونی فرمانداری برای اعتراض، فراهم شود، حداکثر ظرف مدت دو هفته برچسب‌های جدید چاپ و نصب می‌شود. وی با تأکید بر اینکه طی یک هفته از زمان اجرایی شدن نرخ‌های جدید، این موضوع از طریق تابلوهای نصب شده در ایستگاه‌های تاکسی اطلاع‌رسانی می‌شود تا شهروندان در جریان نرخ جدید کرایه‌ها قرار بگیرند، افزود: با وجود این نصب تاکسیمتر‌ها حدود یک‌ماه زمان نیاز دارد.

قاضی در پاسخ به سؤالی درباره نحوه برخورد تاکسیرانی با رانندگان متخلفی که پیش از اجرای مصوبه نرخ جدید کرایه‌های تاکسی، کرایه‌های خود را افزایش داده‌اند، به افزایش هزینه‌های رانندگان تاکسی اشاره کرد و در عین حال گفت: گشت‌های نظارتی تاکسیرانی در سطح مناطق 22گانه حضور دارند و درصورت مشاهده تخلف، از طریق کمیته انضباطی با رانندگان خاطی برخورد می‌کنند.

کد خبر 208061
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز