همشهری آنلاین: معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام کارشکنی شرکت خودروسازی سایپا در تعویض کاتالیست تاکسی‌های پراید، گفت: شرکت سایپا به‌دلیل عمل نکردن به تعهدات خود باید خسارت بپردازد.

تاکسی

صمد بشیرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه شهرداری برای تعویض کاتالیست تاکسی‌های پراید برای کاهش و مقابله با آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای منعقده میان شهرداری تهران، سازمان محیط زیست و شرکت سایپا، مقرر شد که کاتالیست و کنیستر تاکسی‌های پراید در سه فاز تا پایان سال جاری تعویض شود تا به بهبود وضعیت هوای پایتخت هم کمک کنیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب مقرر شد که در فاز اول و طی دی ماه، کاتالیست 1370 دستگاه تاکسی پراید تعویض شود. اما اکنون حدود سه ماه از وعده پیش‌بینی شده برای این امر می‌گذرد و به‌دلیل کارشکنی سایپا، تنها کاتالیست 850 دستگاه تاکسی تعویض شده است.

بشیرزاده با بیان اینکه بالغ بر 3000 دستگاه تاکسی پراید در تهران نیازمند تعویض کاتالیست است، افزود: قرار بود پس از اتمام فاز اول، طی ماه‌های پایانی سال جاری فاز بعدی تعویض کاتالیست تاکسی‌های پراید اجرا شود و پرونده این کار تا پایان امسال بسته شود. اما سایپا به عنوان مجری این طرح کارشکنی کرد و به بهانه‌های مختلف از انجام تکلیفی که در تفاهمنامه بر عهده گرفته بود، سر باز زد.

معاون سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تامین هزینه‌های این طرح بر عهده تاکسیرانی و سازمان محیط زیست بوده و بر این اساس، تعویض کاتالیست به صورت رایگان برای رانندگان انجام می‌شود، اظهار کرد: در ابتدا هزینه 70 هزارتومانی برای این منظور پیش‌بینی شده بود، اما در طول اجرای این طرح سایپا قیمت را به 200 هزار تومان افزایش داد. با وجود اینکه این اقدام سایپا بر خلاف تفاهمنامه بود، شهرداری با افزایش قیمت هم کنار آمد و آن را پذیرفت؛ اما سایپا باز هم به تعهدات خود عمل نکرد.

بشیرزاده تاکید کرد: شرکت سایپا به‌دلیل عمل نکردن به تعهدات خود باید خسارت وارد شده به طرف‌های دیگر تفاهمنامه را بپردازد.

کد خبر 203188
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز